ژوله

معنی کلمه ژوله در لغت نامه دهخدا

ژوله. [ ل َ / ل ِ ] ( اِ ) نام مرغی است که آن را چکاوک خوانند و به عربی قبره گویند. ( برهان ). چکاوک. قبره. ابوالملیح.

معنی کلمه ژوله در فرهنگ معین

(لِ یا لَ ) (اِ. ) چکاوک .

معنی کلمه ژوله در فرهنگ عمید

= چکاوک

معنی کلمه ژوله در فرهنگ فارسی

چکاوک

معنی کلمه ژوله در ویکی واژه

ژوله (جمع ژوله‌ها)
چکاوک.
چکاوک

جملاتی از کاربرد کلمه ژوله

علی‌رضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سیدجواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی‌جم، بیژن بنفشه‌خواه، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیر کربلایی‌زاده، سجاد افشاریان، علی‌رضا مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاجی‌عبداللهی ۱۶ کمدینی بودند که در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت در آخرین قسمت برنامه به دلیل اتمام فصل دوم و نبودن فرصت برای اجرای فینالیست‌ها و رأی‌گیری که نیاز به ساختن چند قسمت دیگر از خندوانه بود رامبد جوان و عوامل برنامه تصمیم گرفتند که به صورت مشترک مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله را به عنوان نفر اول خنداننده برتر معرفی کنند.
افتتاحیه دور سوم مسابقه خنداننده شو در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و مصادف با شب یلدا برگزار شد. رقابت‌ها هم از تاریخ ۶ دی ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ادامه داشت. شرکت کنندگان مانند ۲ فصل قبلی، از میان مردم انتخاب شده و اقدام به استندآپ کمدی کردند. در این مسابقه، ۲۰ نفر از چندین نفری که ویدئو استندآپ خویش را به خندوانه فرستادند ، انتخاب شدند و زیرنظر مربیان خود که شامل میثم درویشان‌پور، مجید افشاری، ابوطالب حسینی و یزدان فتوحی بودند آموزش دیدند. هیئت داوران شامل حسن معجونی، امیرمهدی ژوله و رامبد جوان بودند. در آخر علی غریب از رقیب خود، محمدحسین توسلی رکن‌آبادی پیشی گرفت و خنداننده برتر این فصل خنداننده شو ۳ شد.
امیرمهدی ژوله (زادهٔ ۳ اسفند ۱۳۵۹) فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و کمدین ایرانی است. وی از نویسندگان سریال‌های طنز تلویزیونی است.
در مسابقه خنداننده برتر سال ۱۳۹۴ او مطالب طنزی در مورد فوتبالیست‌ها و خواننده‌های زیرزمینی مطرح کرد. در پی این اتفاق عده‌ای از طرفداران امیر تتلو به صفحه اینستاگرام ژوله حمله کردند. او در پی این اتفاقات اعلام کرد: من یک هفته نیست که صفحه اینستاگرامم را باز کردم و خیلی خوشحال شدم که این چنین مورد استقبال قرار گرفت چون در عرض یک هفته ۵۵ هزار دنبال‌کننده پیدا کرد و این یک رکورد است اما با اتفاقاتی که افتاده تصمیم گرفته‌ام صفحه‌ام را ببندم، چون اگر در این صفحه نتوانم حرمت خودم و همکارانم را نگه دارم، این صفحه به چه درد می‌خورد؟
شروع فعالیت ژوله با نویسندگی مطبوعات بود. ژوله در سال ۸۰ به هفته‌نامه «تماشاگران» رفت، سپس ستون‌هایی را با مضمون طنز ورزشی در مطبوعاتی چون «جهان فوتبال»، «ایران ورزشی» و در نهایت هفته‌نامه «چلچراغ» به نگارش درآورد.
پس از این که امیرمهدی ژوله در شهریور ۱۳۹۴، در یک استندآپ کمدی در برنامهٔ خندوانه، در کنایه به تتلو و تتلیتی‌ها گفت: «من اگه نویسنده نمی‌شدم، خواننده می‌شدم … اسمم هم می‌گذاشتم ژوله‌یا!، یا فکر کنید اسممو می‌گذاشتم امیر ژوژولو و طرفدارام هم می‌شدن ژوژولی‌ها» سیل کامنت‌های انتقادی تتلیتی‌ها روانه صفحهٔ اینستاگرام او شد.