پردو

معنی کلمه پردو در لغت نامه دهخدا

پردو. [ پ ُ دَ ] ( ص مرکب )بسیاردونده. نیک دونده. مقابل کم دو: کم خور و پردو.
پردو. [ پ ِ ] ( اِخ ) ( کوه... ) یکی از مرتفعترین قلل جبال برانس ( پیرنه ) در اسپانیا به ارتفاع 3352 گز.

معنی کلمه پردو در فرهنگ عمید

بسیاردونده.

معنی کلمه پردو در فرهنگ فارسی

یکی از مرتفعترین قلل کوههای پیرنه در اسپانیا بارتفاع ۳۳۵۲ متر.
بسیاردونده
(اسم صفت ) بسیار دونده نیک دونده مقابل کم رو : ( کم خور و پردو. )
یکی از مرتفعترین قلل جبال برانس در اسپانیا

جملاتی از کاربرد کلمه پردو

او از دانش‌آموختگان دانشگاه پردو است.
خوش عنان پردو و سرین فربه خوش نشان کم خور و میان لاغر
خوش‌لب‌ و خوش‌دهن‌ و چابک ‌و شیرین‌حرکات کم‌خور و پردو و با تربیت و باربر است
سوزوکی مدرک دکترای خود را در سال ۱۹۵۹ از دانشگاه هوکایدو گرفت و در همان سال به عنوان استادیار عضو هیئت علمی این دانشگاه شد. او به ایالات متحده رفت و میان سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در آزمایشگاه هربرت براون در دانشگاه پردو به پژوهش پرداخت. او در سال ۱۹۷۳ استاد تمام دانشگاه هوکایدو گشت و تا هنگام بازنشستگی در سال ۱۹۹۴ در آن دانشگاه به کار پرداخت.
در طی تلاشی برای تبدیل شدن به اولین زنی که در سال ۱۹۳۷ یک پرواز دور دنیا را با یک هواپیمای لاکهید مدل ۱۰ الکترا با بودجه پردو انجام داد، ارهارت و کمک خلبان، نونان بر فراز اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شدند. این دو آخرین بار در ۲ ژوئیه ۱۹۳۷ در لائه، گینه نو، در آخرین ایستگاه زمینی قبل از جزیره هاولند و یکی از آخرین مراحل پروازشان دیده شدند. به طور کلی فرض بر این است که او و نونان در جایی در اقیانوس آرام در طول سفر مردند. تقریباً یک سال و شش ماه پس از ناپدید شدن او و نونان، ارهارت رسماً مرده اعلام شد. تحقیقات و علاقه قابل توجه عمومی به ناپدید شدن آنها با گذشت بیش از ۸۰ سال هنوز ادامه دارد.
او در سال ۱۹۴۹ با مدرک کارشناسی (مهندسی برق) از دانشگاه پردو فارغ‌التحصیل شد و حرفه محاسباتی خود را در سال ۱۹۵۰ با سیم‌کشی و برنامه‌نویسی رایانه/ماشین حساب برنامه‌ریزی شده کارتی رایانه ترکیبی (مکانیکی و الکترونیکی) آی‌بی‌ام‌ در بخش آلیسون جنرال موتورز آغاز کرد. سپس مدت کوتاهی را به عنوان یک برنامه‌نویس برای محاسباتی که در آزمایشگاه ویلو ران در دانشگاه میشیگان با استفاده از استانداردهای شرقی خودکار رایانه انجام می‌شد، گذراند.
ای ایچی نگیشی (به ژاپنی: 根岸 英一) (زاده ۱۴ ژوئیهٔ ۱۹۳۵) شیمیدان برجسته ژاپنی و استاد دانشگاه پردو در ایالت ایندیانا است.