پخش شده

معنی کلمه پخش شده در فرهنگستان زبان و ادب

{distributed} [مهندسی مخابرات] ویژگی اطلاعات و داده ها و مانند آن که پخش یا توزیع شده باشد متـ . توزیع شده

جملاتی از کاربرد کلمه پخش شده

دولت شریف‌امامی در هفتم آبان ۱۳۵۷ اعلام کرد تفسیرهای پخش شده از طرف بی‌بی‌سی باعث خرابکاری، ویرانی و چند مورد آتش‌سوزی عمدی شده‌است. محمدرضا عاملی تهرانی وزیر اطلاعات و جهانگردی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «در حالی که پخش خبرهای ایران هیچ ایرادی ندارد، اما باید توجه این ایرانیان (کسانی که برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند) را به این حقیقت جلب کنم که تفسیرهایی که از این رادیو پخش می‌کنند، باعث خرابکاری، نابودی و چند مورد آتش‌سوزی عمدی شده‌است.»
مثلث شیشه‌ای نام برنامه‌ای است که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ از شبکهٔ تهران با اجرای رضا رشیدپور پخش شد. این برنامه ادامه برنامه‌های شب شیشه‌ای و عبور شیشه‌ای بود که از همین شبکه پخش شده بود.
علی مطهری، نماینده دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه بعد از بسته شدن روزنامه اعتماد در رابطه با توقیف آن به محمد حسینی (وزیر)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تذکر کتبی داد. روزنامه اعتماد در دهم اسفند ۱۳۸۸ دو مطلب دربارهٔ فیلم حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران منتشر کرده بود که چندی پیش از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی پخش شده بود. این روزنامه در صفحه اول گزارشی را با عنوان «پیشنهاد نمایش فیلم کوی دانشگاه در کمیته حقیقت یاب مجلس» چاپ کرده بود که نظرات نمایندگان مجلس در آن بود.
این فیلم با همین نام در ایران دوبله و پخش شده است.
این کارتون در ایران با عنوان «اتوبوس‌های کوچولو» از شبکهٔ پویا دوبله و پخش شده است.
بلافاصله پس از انتشار خبر اعدام او، رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران، ویدئویی از «اعترافات اجباری» او را منتشر کردند. این «اعترافات» در دو زمان مختلف ضبط شده‌اند. در یکی از این مصاحبه‌های تلویزیونی، صورت محسن شکاری زخمی دیده می‌شود که نشان از شکنجه‌های جسمی وی می‌باشد؛ همچنین در فیلم اعترافات اجباری که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده دو فرد در جایگاه شاکی و شاهد قرار دارند که صورت آنها دارای پوشش کامل و غیرقابل شناسایی است.
برخی از بازیگران این مجموعه مانند رامین ناصرنصیر، الهه حصاری، الیکا عبدالرزاقی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح با آن که نامشان در تیتراژ فصل اول این مجموعه آمده بود اما در قسمت‌های پخش شده حضور نداشتند از جمله رامین ناصرنصیر در مصاحبه‌ای گفت پیش از این صحبت‌هایی برای حضورم در سریال «در حاشیه» انجام شده بود اما هنوز مقابل دوربین نرفته‌ام ولی اسمم را هر شب در تیتراژ می‌بینم؛ بنابراین برای حضورم در این سریال کمی بلاتکلیف هستم و باید صبر کنیم ببینیم تغییرات «در حاشیه» به کجا می‌انجامد. طی صحبت‌هایی که با آقای مدیری داشتیم، قرار بود نقش یک رزیدنت که دانشجوی کارآموز است را ایفا کنم که سال‌های طولانی رزیدنت باقی مانده‌است اما چه زمان و چگونگی‌اش را نمی‌دانم.
همچین یک فیلم هم درباره ی او و نویسنده ی مشهور دیگر به نام رولد دال پخش شده است به اسم بئاتریکس و رولد دم موش کنجکاو است.
اگرچه نایب‌الملک سعی داشت خبر شکست اسپانیا را پنهان کند اما این شایعه از قبل در سراسر بوینس آیرس پخش شده بود. بیشتر مردم ناراحت بودند. در پادگان و در پلازا (مرکز شهر) تشویش بود و بیشتر مغازه‌ها تعطیل بودند. «کافه د کاتالان» و «فوندا د لاس ناسیونس»، پاتوق‌های ملاقات مکرر کریولوها و محل بحث‌های سیاسی و اعلامیه‌های رادیکال شدند. فرانسیسکو خوزه پلانس فریاد زد که باید سیسنروس را به خاطر مجازات اعدام رهبران انقلاب ناموفق لاپاز، در پلازا به دار آویخت. افرادی که با دولت مطلقه موافق بودند، مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما این درگیری‌ها نتیجه چندانی نداشت؛ زیرا کسی اجازه نداشت تفنگ یا شمشیر را از پادگان خارج کند.
در سال ۱۳۹۸، انتشار قطعه کلیپی از یکی از مصاحبه‌های وی با واکنش تند کاربران در فضای مجازی و روزنامه‌نگاران همراه شد. در ویدیوی پخش شده جعفری در دفاع از دارایی خصوصی مسئولان سیاسی می‌گوید: "چرا وقتی زحمت و بی‌خوابی کشیدن ماشین خوب سوار نشوند؟!" وی در ادامه عنوان کرد که اگر خود نیز چنین اختیاراتی داشت همین‌گونه رفتار می‌کرد. جعفری سپس ویدئویی منتشر کرده و بابت اظهاراتش از مردم عذرخواهی کرد.