پرورش یافته

معنی کلمه پرورش یافته در فرهنگ عمید

تربیت یافته، تربیت شده.

معنی کلمه پرورش یافته در فرهنگ فارسی

( صفت ) تربیت شده تربیت یافته . جمع : پرورش یافتگان . یا پرورش یافتگان ازل . انبیائ و اولیائ .

جملاتی از کاربرد کلمه پرورش یافته

واتکینز پرورش یافته آکادمی فوتبال باشگاه اکستر سیتی است و در سال ۲۰۱۷ جایزه بازیکن جوان سال لیگ فوتبال را به دست آورد. در سال ۲۰۱۷ به برنتفورد منتقل شد و سه سال موفق را در این باشگاه گذراند و با ۲۶ گل، به‌طور مشترک گلزن برتر چمپیونشیپ در فصل ۲۰–۲۰۱۹ شد و بازیکن سال چمپیونشیپ در ۲۰۲۰ نام گرفت. در سپتامبر ۲۰۲۰ او به استون ویلا پیوست.
با وجود آنکه دورکیم در خانواده‌ی مذهبی پرورش یافته بود، در هنگام نوجوانی و جوانی نوع نگاه او به مقوله‌ی دین از شکل مومنانه به شکل علمی و پژوهشی تغییر ماهیت پیدا کرد. در واقع از این مرحله‌ی زندگی به بعد دورکیم جوان کوشید بجای آنکه همانند دیگر باورمندان به دین که صرفا بر اساس ایمان و اعتقاد به دین نگاه میکنند، او با روکیرد علمی، بی‌طرفانه و از بیرون به دین و مفاهیم پیرامونی آن نگاه کند. وی در آن دوران تلاش داشت که بتواند در رشته‌های مربوط به روش‌های علمی و همچنین مباحث اخلاقی تحصیل کند تا از آن طریق به هدایت حیات اجتماعی زندگی انسان‌ها کمک نماید.
از جمله بازیکنان پرورش یافته این باشگاه می‌توان به یوردی کرایف، پپ گواردیولا، کارلس پویول، لیونل مسی، ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، ویکتور والدز، پدرو رودریگز، سرخیو بوسکتس، بویان کرکیچ و جرارد پیکه، مائورو ایکاردی، پپه رینا ، گاوی و لامینه یامال اشاره کرد.
خورد از آن سرد کوزه به آب زلال پرورش یافته به باد شمال
در دوران بت پرستی مردم تاریخ و سنت های خود را به طور شفاهی منتقل می کردند. بعدها، بسیاری از وظایف معنوی و فکری آنها به راهبان مسیحی منتقل شد، این مذهب از قرن پنجم به بعد در ایرلند غالب شد. شعر، موسیقی، داستان سرایی، ادبیات و دیگر اشکال هنری در هر دو ایرلند بت پرست و مسیحی گیلیک بسیار ارزشمند و پرورش یافته بودند. مهمان نوازی، پیوندهای خویشاوندی و انجام مسئولیت های اجتماعی و آیینی از اهمیت بالایی برخوردار بود.
لب تو کاینچنین شکر شکن است پرورش یافته ز شیر من است
گونه‌های آبزی پرورش یافته در برخی از خصوصیات مانند سرعت رشد، میزان بقا، کیفیت گوشت، مقاومت در برابر بیماری‌ها، سن بلوغ، باروری، خصوصیات پوسته یا صدف مانند اندازه و رنگ و غیره، منحصر بفرد می‌باشند.
دام‌های پرورش یافته در گجرات شامل گاومیش و سایر گاوها، گوسفند و بز می‌شود. بر اساس نتایج سرشماری دام در سال ۱۹۹۷، ۲۰٫۹۷ میلیون راس دام در این ایالت وجود داشته است. در سال ۲۰۰۳–۲۰۰۲، گجرات ۶٫۰۹ میلیون تن شیر، ۳۸۵ میلیون تخم مرغ و ۲٫۷۱ میلیون کیلوگرم پشم تولید کرده است. گجرات همچنین به صنایع نساجی، نفت و صابون کمک می‌کند.
آندرانیک به مانند بیشتر ورزشکاران ارمنی ایران، فعالیت خود را از ۱۵ سالگی در باشگاه فوتبال آرارات تهران آغاز کرده‌است. پس از دو سال بازی در آرارات، در ۱۷ سالگی به تیم جوانان استقلال تهران پیوست. آندو در آن دوران به همراه مجتبی جباری و خسرو حیدری از استعدادهای پرورش یافته جوانان باشگاه استقلال تهران به‌شمار می‌رفتند که زیر نظر صمد مرفاوی مربی وقت امیدهای استقلال رشد و پرورش یافتند.
در آب روان پرورش یافته از الوان نعمت خورش یافته
به مادر، کسی جان فدا ساخته است که از خون او پرورش یافته است
پست ترجیحی گومز به عنوان هافبک تهاجمی است. سبک بازی او به دلیل خلاقیت، خونسردی و دریبل زنی او با سبک رونالدینیو مقایسه شده است. در ژانویه سال ۲۰۱۵، نانی گومز او را به عنوان ستاره بعدی منچستریونایتد توصیف کرد. دنی وبر، بازیکن پرورش یافته منچستریونایتد اظهار داشت: «گومز هنوز بسیار کوچک است، اما او بازی را ثانیه‌ها قبل از دیگران می‌بیند. او یک فرشته مانند پاول اسکولز است».
شمال غربی ایران، آذربایجان، تبریز (به‌صورت پرورش یافته در باغچه‌ها)، ارومیه (مزرعه دیز سیامک)، یزدده بالا در نزدیکی یزد، مازندران در جنگلهای مرطوب.
که بآلت مرکب جز جوهر مرکب را ادراک نتوان کرد و چون ذات منزه باری مرکب نبود و از این جوهر مرتب نه، معرفت او جم بآلتی که بی این وسائط در عالم بسائط پرورش یافته بودی راست نمی آید.
بابک لطیفی (زاده ۲۳ شهریور ۱۳۶۶ در کرج) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم سابقه بازی در لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد. او که پرورش یافته باشگاه ذوب‌آهن اصفهان است، در تیم‌هایی مانند استیل‌آذین تهران،‌ سایپا البرز، شاهین بوشهر در کنار فجرسپاسی شیراز سابقه بازی دارد و در دوره حضورش در تیم گل‌ریحان البرز تصمیم به خداحافظی از میادین ورزشی گرفت.