هیستریک

معنی کلمه هیستریک در فرهنگ عمید

۱. ناشی از هیستری.
۲. مبتلا به هیستری.

معنی کلمه هیستریک در فرهنگ فارسی

بیماری روحی و آشفتگی وپریشان خیالی، هیستری
( صفت ) کسیکه مبتلا به بیماری هیستری است .

جملاتی از کاربرد کلمه هیستریک

نوجوانان و کودکان اغلب در موارد ام‌پی‌آی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این فرضیه که افراد مستعد برونگرایی یا روان رنجوری، یا کسانی که نمرات بهرهٔ هوشی پایینی دارند، بیشتر در معرض شیوع همه‌گیری هیستریک هستند، همیشه در تحقیقات ثابت نشده‌است. بارتولومیو و وسلی بیان می‌کنند که «واضح به نظر می‌رسد که هیچ زمینهٔ خاصی برای بدحالی جامعه‌زاد جمعی وجود ندارد و این یک واکنش رفتاری است که هر کسی می‌تواند در شرایط مناسب نشان دهد.»
در نهایت، اعلام خبر بازی لیلا اوتادی در نقش ندا آقاسلطان توسط روابط عمومی پایان‌نامه تکذیب شد. همچنین اوتادی در واکنش گفت «دلم می‌خواهد بدانم چه کسی این دشمنی را روا داشته تا با طرح این‌گونه خبر مردم را نسبت به من هیستریک و عصبی نماید.»
الکسیس کوروس برای مقابله با ادعاهای موجود در کتاب بتی، با همسر سابق محمودی، سید بزرگ محمودی همکاری کرد تا مستندی با عنوان بدون دخترم را بسازد. این مستند میزان نژادپرستی و اقدامات هیستریک ضدایرانی، که توسط رسانه‌ها در سال ۱۹۷۹ انجام شده را نشان می‌دهد.
کاترینا: دختر یک ژنرال عالی‌رتبه و دختری مغرور، ثروتمند، باهوش و زیبا است. او با دیمیتری نامزد کرده‌است چون دیمیتری سالها پیش با پولی که به او قرض داده بود، کمکش کرده بود تا آبروی پدرش را حفظ کند. علی‌رغم رابطه دیمیتری با گروشنکا و دزدیده شدن پول او، دیمیتری را ترک نمی‌کند و حتی به تامین مالی دفاع از او در دادگاه کمک می‌کند. پیچیدگی اینجاست که او واقعاً عاشق ایوان است و ایوان هم عاشق او است. اما غرور هیچ‌کدام از آنها اجازه نزدیک شدن به دیگری را نمی‌دهد. پس جای تعجب نیست که کاترینادچار تناقضات هیستریک می‌شود. زمانی که ایوان در آستانه محاکمه قرار می گیرد، کاترینا، با عصبانیت هیستریک، نامه‌ای را برای دادگاه رو می‌کند که مهر محکومیت او است.