ماهنامه

معنی کلمه ماهنامه در لغت نامه دهخدا

ماهنامه. [ م َ / م ِ ] ( اِ مرکب ) مجله یا نشریه ای که هر ماه یکبار منتشر می شود. مهنامه.

معنی کلمه ماهنامه در فرهنگ عمید

نشریه ای که ماهی یک بار منتشر می شود.

معنی کلمه ماهنامه در فرهنگ فارسی

مهنامه:مجله که ماهی یکبارمنتشربشود
( اسم ) مجله ای که ماهی یک بار منتشر شود مجل. ماهیانه .

جملاتی از کاربرد کلمه ماهنامه

۲۴. پیشرفت تحصیلی کودکان دو زبانه در مقایسه با کودکان تک زبانه با استفاده از ریتم در موسیقی[۵۶]، دو ماهنامه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، ایران، سال ۱۳۹۷.
۱۶. غم در شعر فروغ فرخزاد[۴۸]، دو ماهنامه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، ایران، سال ۱۳۹۷.
در اسفند از تهران خبر دادند که استیناف مازندران برچیده شده‌است، به ناچار کسروی راهی تهران شد. در بازگشت به تهران با تیمورتاش دیدارکرد و این زمینه آشنایی آینده تیمورتاش با او شد. پس از چندی از سوی عدلیه او را به دماوند فرستادند تا اختلافات میان کارکنان عدلیه و حکمران آن‌جا را چاره‌جویی کند. پس از حل اختلاف خواستند که او در دماوند بماند و کسروی نیز پذیرفت. در این زمان کسروی آغاز به نوشتن آذربایجان فی ثمانیة عشر عاماً و فرستادن آن به ماهنامه العرفان را کرد.
۱۵. ارزیابی میزان یادگیری دروس ابتدایی، در روشهای نوین تدریس به جای روش‌های سنتی و معلم محور با نگاهی بر هنر نمایش و موسیقی (مطالعه موردی: دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۱ بندرعباس)[۴۷]، دو ماهنامه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، ایران، سال ۱۳۹۷.
از مارس ۲۰۱۰ میلادی (اسفند ۱۳۸۸) انتشار آلیک جوانان از سر گرفته شد. این نشریه که طی ۱۹۶۹–۱۹۷۸م (۱۳۴۸–۱۳۵۷ش) به صورت دو هفتگی منتشر می‌شد، این بار به صورت ماهنامه و در قطعی جدید و کوچک، با رعایت مسائل مورد توجه نوجوانان و جوانان امروزی و با همکاری کادر تحریریه جداگانه‌ای شروع به کار کرد.
۱۹. بازتاب عناصر داستان حضرت یوسف (ع) در هنر شاعران قرن ششم (جمال‌الدین اصفهانی، عبدالواسع جبلی، حسن غزنوی، انوری)[۵۱]، دو ماهنامه علمی - تخصصی پژوهش در هنر و علوم انسانی، ایران، سال ۱۳۹۷.
این مجله حرفه‎ای که توسط انجمن حسابداران عمومی گواهی‎شده آمریکا منتشر می‎شود یکی از معتبرترین مجلات مالیاتی آمریکا و جهان است. این مجله به صورت ماهنامه منتشر می‌شود و موضوعات متنوع مالیاتی را پوشش می‌دهد. آرشیو آنلاین این مجله از ژانویه ۲۰۰۸ تاکنون روی وب‎گاه انجمن حسابداران عمومی گواهی‎شده آمریکا، بخش نشریات[پانویس ۱۴] در دسترس است.
نوشته‌های آوینی در ماهنامه سوره باعث شد برخی جریان‌های سیاسی وابسته به حکومت با او مخالفت کنند. اما همان گروه پس از مرگ آوینی به طرفداری از او پرداختند.