یوک

معنی کلمه یوک در لغت نامه دهخدا

یوک. ( اِ ) نابند. نان بند. رفیده یعنی گرد بالشی که ازلته دوخته و خمیر نان را تنک کرده به روی آن گسترانند و بر تنور چسبانند. ( از برهان ) ( ناظم الاطباء ). آنچه نان بر آن نهند و در تنور کنند. ( انجمن آرا ) ( آنندراج ). || سیخ آهنی که بر بالای تنور نهند وبریان را بر آن آویزند. ( ناظم الاطباء ) ( از برهان ).

معنی کلمه یوک در فرهنگ عمید

۱. سیخ آهنی که بالای تنور می گذارند و چیزی را که می خواهند بریان کنند به آن می آویزند.
۲. بالشتکی که خمیر نان را روی آن پهن و نازک می کنند و به تنور می زنند.

معنی کلمه یوک در فرهنگ فارسی

سیخ آهنی که با آن چیزی راجهت بریان بالاتنور آویزند، بالشتکی که خمیرنان راروی آن پهن ونازک میکنند
نابند نان بند

جملاتی از کاربرد کلمه یوک

نه دیز وار کی سورونوم، نه اوز وارکی قاییدیم نه یوک قالیب نه یابی ، سویوبلا کروانیمی
میرویم آنجا که حق یابیم چون ابن یمین عمر تا کی در سر یوک و مگر خواهیم کرد
اوکسمال یک شهر باستانی تمدن مایا از دوره کلاسیک در مکزیک امروزی است. این یکی از مهم‌ترین محوطه باستانی فرهنگ مایا، در کنار محوطه‌های پالنکه، چیچن ایتزا، کالاکمول در مکزیک و کاراکول و سونانتونیک در بلیز و نیز تیکال در گواتمالا است. این محوطه باستانی در ناحیه یوک و در ۶۲ کیلومتری جنوب شهر مریدا در ایالت یوکاتان واقع در شبه جزیره یوکاتان شرقی قرار دارد و یکی از شهرهای مهم تمدن مایا است که سبک معماری غالب ناحیه را به نمایش می‌گذارد. این شهر باستانی، به عنوان یک سایت میراث جهانی در یونسکو شناسایی و ثبت شده‌است.
بار مرموز سانگاب (کره‌ای: 쌍갑포차) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۲۰ با بازی هوانگ جونگ-ایوم، یوک سونگ-جه و چوی وون-یونگ است و برپایهٔ وب‌تون داوم با همین نام اثر به هه سو ساخته شده‌است. این مجموعه از ۲۰ مه تا ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از جی‌تی‌بی‌سی پخش شد.
در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ گزارش شد که لی سانگ یون و یوک سونگ-جه این برنامه را پس از تکمیل ضبط در همان روز ترک خواهند کرد. آن‌ها رسماً بعد از قسمت ۱۱۱ رفتند.
۲۳ آوریل همان سال یوک یانگ اعلام کرد از گروه جدا خواهد شد تا روی درسش تمرکز کند و کمپانی نیز وعده داد گروه با یک عضو جایگزین باز خواهد گشت که این اتفاق نیفتاد و ای‌پینک با شش عضو به کارش ادامه داد.