نوژان

معنی کلمه نوژان در لغت نامه دهخدا

نوژان. ( اِ ) رود با بانگ و سهم. ( لغت فرس اسدی ).رودخانه ای است با نهیب و شور بسیار. ( برهان قاطع ) ( آنندراج ). نام رودخانه است. ( انجمن آرا ) :
ما برفتیم و شده نوژان و کحلان پس ما
به شبی گفتی تو کش سلب از انقاس است.منجیک ( از لغت فرس ). || فریاد و صدا و بانگ سهمناک را نیز گویند. ( برهان قاطع ) ( آنندراج ). بانگی بود به سهم. ( فرهنگ خطی ). بانگی باشدبه سهم و هیبت. ( فرهنگ خطی ). || ( نف ، ق )،غران ( رود، سیل ). ( یادداشت مؤلف ). رجوع به نوژیدن شود :
ما برفتیم و شده نوژان کحلان پس ما
به شبی گفتی تو کش سلب از انقاس است.منجیک ( از یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه نوژان در فرهنگ معین

(اِ. ) نعره ، فریاد، بانگ بلند.

معنی کلمه نوژان در فرهنگ عمید

= فوژان

معنی کلمه نوژان در فرهنگ فارسی

رود با بانگ و سهم بود ٠ رودخانه ای است با نهیب و شور بسیار ٠ نام رودخانه است ٠ یا فریاد و صدا و بانگ سهمناک را نیز گویند ٠ بانگی بود بسهم ٠ بانگی باشد به سهم و هیبت ٠

معنی کلمه نوژان در فرهنگ اسم ها

اسم: نوژان (دختر) (فارسی) (طبیعت) (تلفظ: nužān) (فارسی: نوژان) (انگلیسی: nuzhan)
معنی: فریاد، صدا و بانگ بلند، غرّان ( رود و سیل )، نام رودخانه ای، رود ( رودخانه ی ) با بانک و سهم، غران ( رود و سیل )، درخت صنوبر و کاج

معنی کلمه نوژان در ویکی واژه

نعره، فریاد، بانگ بلند.

جملاتی از کاربرد کلمه نوژان

بابک رجبی, زاده (۱۳ آذر ۱۳۶۱ در اصفهان) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده و خواننده ایرانی می‌باشد. ساز اصلی بابک رجبی تار است و افزون بر آن سه تار و یوکوله له نیز می‌نوازد. او در ایران سرپرست و آهنگساز گروه نوژان بود و در فرانسه با گروه‌های گوناگون چون اسپرسان و اینکریدبل مکتوب به اجرای برنامه می‌پردازد وهم اکنون مربی موسیقی کودک در مدرسه پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه است.
همزمان از سال ۱۳۸۸ با تأسیس گروه موسیقی نوژان نو به اجرای ایده‌های موسیقایی خود می‌پرداخت و موسیقی را بصورت پژوهشی و مفهومی دنبال می‌کرد. بابک رجبی در سال ۱۳۹۰ در رشته فنی وارد پروژه‌های صنعتی شد و در شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان مسئوول دفتر فنی و در ورزشگاه ۷۵۰۰۰ نفری نقش جهان اصفهان مسئول ساخت و نصب سازه‌های بتنی طبقه فوقانی این ورزشگاه بود.