ناظرین

معنی کلمه ناظرین در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع ناظر.درحالت نصبی وجری ( در فارسی مراعات این قاعده نکنند ).

معنی کلمه ناظرین در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی نَّاظِرِینَ: نظر کنندگان
ریشه کلمه:
نظر (۱۲۹ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه ناظرین

انور مالک در اواخر سال ۲۰۱۱ عضو هیئت ناظرین اتحادیه عرب برای سوریه شد؛ ولی سپس از آن استعفا کرد و در مورد سرکوب رژیم بشار اسد علیه اعتراض کنندگان شهادت داد. این موضوع سر و صدای فراوانی در سطح جهانی برانگیخت به‌طوری که خبر استعفا و اعتراض وی در مورد کشتار افراد غیرنظامی در راس اخبار تلویزیون‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌های بین‌المللی قرار گرفت.
سازمان ملل اجازه می‌دهد تا هر کشور خود راجع به این موضوع تصمیم بگیرد که آیا به جزو گروه «توسعه نیافته» یا «درحال‌توسعه» می‌باشند (اما بسیاری از اقتصاد دانان و دیگر ناظرین اصل خود تخصیصی سازمان ملل را نادیده می‌انگارند).
در سال ۱۹۵۸، دیوید فینکلشتین سطح شوارتز شیلد را به عنوان یک افق رویداد معرفی نمود، «یک غشای کاملاً یک جهته که تأثیرات سببی تنها از یک سو از آن عبور می‌کنند.» این مطلب تناقض صریحی با نتایج اوپنهایمر ندارد بلکه آن را گسترش می‌دهد تا ناظرین در حال سقوط به سیاهچاله را نیز شامل شود.
له نحونا نظرهٔ بعد اخری بها ینعم قوما ناظرین شهوده
چه شود گر بر تو ره یابند کم بقوا ناظرین خلف الباب
علی میر باقری از مسئولان وزارت کشور اعلام کرد که ناظرین شورای نگهبان در مراکز رای‌گیری تخلفات گسترده انتخاباتی داشتند. او همچنین اعلام کرد که به علت اعتراض به این تخلفات چند ساعت توسط نیروی انتظامی زندانی شد.