مرزبندی

معنی کلمه مرزبندی در لغت نامه دهخدا

مرزبندی. [ م َ ب َ ] ( حامص مرکب ) حاشیه بندی در باغ و باغچه و مزرعه. کردوبندی.
- مرزبندی کردن ؛ حاشیه های برآمده بر قطعات زمین مزروع برآوردن. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). کرت پندی. کرت بندی. تقسیم کردن زمین زراعتی به قطعات کوچک.

معنی کلمه مرزبندی در فرهنگ معین

( ~ . بَ ) (حامص . ) تقسیم کردن زمین کشاورزی به قطعات مختلف .

معنی کلمه مرزبندی در فرهنگ عمید

۱. تعیین کردن مرز.
۲. (کشاورزی ) ساختن و برآوردن کناره و حد در قطعه های زمین زراعتی.

معنی کلمه مرزبندی در فرهنگ فارسی

تقسیم کردن زمین بقطعات .

معنی کلمه مرزبندی در ویکی واژه

تقسیم کردن زمین کشاورزی به قطعات مختلف.

جملاتی از کاربرد کلمه مرزبندی

اوپن سیم ۲٫۲٫۱ در ۱۱ آوریل ۲۰۱۱ منتشر شد. آخرین و جدیدترین اوپن سیم دارای رابط کاربری است و به کاربر اجازه می‌دهد که حرکت‌های عضلانی را مرزبندی کند و محرک‌های مربوط به استاتیک را بهینه‌سازی کند.
در طول تاریخ، نشنال جئوگرافی با نفوذ فوق‌العاده خود فقط برخوردهای نژادپرستانه را تقویت کرده‌است. تا دهه ۱۹۷۰ میلادی، این مجله، آمریکایی‌های غیر سفیدپوست را نادیده گرفته و بر اساس کلیشه‌های رایج، نژادهای مختلف را مانند یک گروه عجیب یا وحشی نشان داده است. برای نمونه در سال ۱۹۱۶ این نشریه بومیان استرالیا را «وحشی‌هایی با کمترین بهره هوش در میان انواع انسان‌ها» خطاب کرد. همچنین در نگاره‌های خود مرزبندی بین "ما و آنها" و "متمدن‌ها و غیرمتمدن‌ها" دیده می‌شود. مانند آمریکایی‌های غیر سفیدپوست که فقط به شکل کارگر و پیشخدمت نشان داده می‌شدند. از دیگر نمونه‌ها عدم اشاره به جنبش آپارتاید در آفریقای جنوبی است.
این مرزبندی در جریان اعلامیه‌های مسکو به مرزهای قبلی بازگردانده شد.
بریم امروزی کوچک‌تر از مرزبندی کهن بریم است.در مرزبندی پیشین بخش بزرگی از مرکز کنونی شهر آبادان بخشی از بریم شمرده می‌شد.امروزه بریم در میان ساختمان پالایشگاه نفت آبادان، پتروشیمی آبادان، و محله‌های هلال بریم و دهکده بریم مرزبندی شده است.شیوه ساخت خانه‌های ویلایی آن و سرسبزی و دیوارهای سبز از جنس شمشاد و مورد این کوی را زیباترین و خوش آب و هواترین بخش آبادان ساخته است.بزرگ‌ترین و زیباترین هتلهای آبادان یعنی هتل کاروانسرا و هتل آزادی (پارسیان) در این بخشند.این کوی نیز مانند بسیاری دیگر از جاهای آبادان هنوز به درستی بازسازی نشده و نشانه‌هایی از جنگ و ویرانی در آن دیده می‌شود.
برلین غربی یک برون‌بوم سیاسی درون آلمان شرقی بود که بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۰ وجود داشت. این منطقه شامل مناطق غربی برلین بود که توسط آمریکا به رسمیت شناخته شده بود، و بخشی از آلمان تحت اشغال متفقین بود، که بعد بخشی از آلمان غربی شد و با برلین شرقی و بخش‌هایی از آلمان شرقی مرزبندی شده بود. برلین از زمان محاصره در سال ۱۹۴۸ موقعیت عجیبی یافت، در حالی که برلین شرقی در سال ۱۹۴۹ پایتخت آلمان شرقی اعلام شد، غربی‌ها موقعیت برلین غربی را مانند جزیره‌ای در محاصره دشمن حفظ کردند.