یاداوری
معنی کلمه یاداوری در لغت نامه دهخدا

یاداوری

معنی کلمه یاداوری در لغت نامه دهخدا

( یادآوری ) یادآوری. [ وَ ] ( حامص مرکب ) در یاد آوردن کسی است چیزی را که فراموش شده باشد برای آن که فراموش نکند. ( آنندراج ). تذکر. تذکار. ذکری. ذکر.

معنی کلمه یاداوری در فرهنگ معین

( یادآوری ) (وَ ) (حامص . ) تذکر.

معنی کلمه یاداوری در فرهنگ عمید

( یادآوری ) به یاد آوردن چیزی که فراموش شده.

معنی کلمه یاداوری در فرهنگ فارسی

( یاد آوری ) عمل یاد آورد تذکر.

معنی کلمه یاداوری در دانشنامه عمومی

یادآوری (فیلم ۲۰۱۷). یادآوری ( به انگلیسی: The Recall ) یک فیلم ویدئویی محصول مشترک کانادا و آمریکا در ژانر علمی–تخیلی و فیلم ترسناک که در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۷ در ایالات متحده و کانادا منتشر شد.
وقتی پنج دوست تعطیلات خود را در یک خانه ای در کنار دریاچه می گذرانند انتظار یک تعطیلات عالی و خوب را دارند غافل از اینکه سیاره زمین مورد تهاجم بیگانگان و ربودن انسان ها قرار گرفته است. . .
یادآوری (فیلم ۲۰۲۱). یادآوری ( انگلیسی: Recalled; کره ای:  내일의 기억; لاتین نویسی اصلاح شده:  Naeileui Gieok ) یک فیلم معمایی - دلهره آور محصول کره جنوبی سال ۲۰۲۱ به کارگردانی سو یو مین و با بازی سو یه جی و کیم کانگ - وو است. این فیلم دربارهٔ زنی است که پس از دست دادن حافظه اش، آیندهٔ خود را می بیند. این فیلم در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد.
بر اساس داده های شورای فیلم کره ای، این فیلم در بین تمام فیلم های منتشر شده در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی، رتبهٔ ۱۵ را دارد، و در مجموع به درآمد ۲٫۵۶ میلیون دلار آمریکا رسید و تعداد ۳۳۵٬۰۲۵ بلیت تا تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱  ( ۲۰۲۱ - 12 - ۱۲ ) [ بروزرسانی] فروخت.
• سو یه جی در نقش سو جین
• کیم کانگ - وو در نقش جی هون
• یوم هه - ران
• به یو رام در نقش کارآگاه به
• به جه کی
• کیم کانگ - هون
• پارک سانگ ووک در نقش کی سانگ
• سونگ هیوک
• کیم جو - ریونگ
• سونگ چانگ گیو در نقش حراست آپارتمان

جملاتی از کاربرد کلمه یاداوری

برای اندازه‌گیری آگاهی از نام تجاری از دو نوع آزمون یاداوری استفاده می‌شود:
علاوه بر این، برای یادآوری تست‌ها، تحقیقات برند اغلب مجموعه ای از آزمایش‌ها را انجام می‌دهد، مانند آزمایش‌های مربوط به نام تجاری، نگرش به نام تجاری، تصویر نام تجاری، تسلط بر نام تجاری، ارزش نام تجاری، برجستگی برند و سایر معیارهای سلامت برند. اگرچه این آزمایش‌ها آشکارا آگاهی از برند را اندازه‌گیری نمی‌کنند، اما معیارهای کلی سلامت برند را ارائه می‌دهند و اغلب همراه با آزمایش‌های یاداوری نام تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.