گلپایگانی

معنی کلمه گلپایگانی در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] گلپایگانی (ابهام زدایی). گلپایگانی ممکن است اسم برای اشخاص و شخصیت های ذیل باشد: • سیدمحمدرضا گلپایگانی، از علمای بزرگ شیعه و از مراجع عظام تقلید در عصر معاصر• حسن فرید گلپایگانی، از علمای بزرگ گلپایگان در قرن چهاردهم هجری شمسی• سید جمال الدین گلپایگانی، از علمای شیعه در قرن سیزدهم هجری قمری• ملا زین العابدین گلپایگانی، از علمای برجسته مجاهد ایران در قرن سیزدهم هجری• میرزامحمدرضا گلپایگانی، از علمای مجاهد ایران در قرن سیزدهم هجری
...

جملاتی از کاربرد کلمه گلپایگانی

این لایحه بلافاصله با واکنش به شدت منفی روحانیون و اقشار مذهبی مواجه شد. شماری از روحانیون از جمله سید محمدکاظم شریعتمداری، سید محمدهادی میلانی و سید محمدرضا گلپایگانی و در رأس آنان سید روح‌الله خمینی با این لایحه و به‌ویژه دادن حق رای و انتخاب به زنان به شدت مخالفت کردند.
بزم عاشقان نام یک آلبوم موسیقی سنتی ایرانی باصدای ایرج و اکبر گلپایگانی است. این اثر دربرگیرندهٔ ۳ برنامه از مجموعه گل‌های رنگارنگ به شماره‌های ۵۴۹ (باصدای ایرج)، ۵۵۵ (باصدای گلپایگانی) و ۵۲۲ (باصدای ایرج و گلپایگانی) است. در این آلبوم اشعار پژمان بختیاری، طبیب اصفهانی، آذر بیگدلی، مانی شیرازی، رهی معیری، ابوسعید ابوالخیر، اختر مازندرانی، ناصر بخارایی، سعدی، اهلی شیرازی، کلیم کاشانی، ابراهیم صفا و هما میرافشار خوانده شده‌اند و فرهنگ شریف، جهانگیر ملک، امیرناصر افتتاح، علی تجویدی، احمد عبادی و منصور صارمی به عنوان نوازنده و فیروزه امیرمعز و آذر پژوهش به عنوان گوینده در اثر حضور دارند. این مجموعه را آوای نوین اصفهان منتشر کرده‌است.
و تنها منبع این خبر کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی است که وی در آن می‌نویسد «ابتدا به پیشنهاد اعضای جامعه مدرسین (حوزه علمیه قم) که عضو مجلس خبرگان بودند، آیت الله گلپایگانی مطرح شد. حدود ۱۴ نفر به ایشان رای دادند.»