گزارشگری

معنی کلمه گزارشگری در لغت نامه دهخدا

گزارشگری. [ گ ُ رِ گ َ ] ( حامص مرکب ) عمل شرح کردن و تفسیر نمودن :
گزارنده داستان دری
چنین داد نظم گزارشگری.نظامی.چو زین گونه کرد آن گزارشگری.نظامی.و رجوع به گزارشگر شود.

معنی کلمه گزارشگری در فرهنگ عمید

۱. شغل و عمل گزارشگر، تهیۀ گزارش.
۲. [قدیمی] شرح و بیان، تفسیر: گزارندۀ داستان دری / چنین داد نظم گزارشگری (نظامی۵: ۸۰۵ ).

معنی کلمه گزارشگری در فرهنگ فارسی

۱ - بیان اظهار . ۲ - شرح تفسیر : گزارند. داستان دری چنین داد نظم گزارشگری . ( نظامی ) ۳ - طرح ( نقاشی ) .

جملاتی از کاربرد کلمه گزارشگری

در سال 2005، دمیک یکی از برندگان جایزه آرتور راس آکادمی دیپلماسی آمریکا برای گزارش و تحلیل برجسته در امور خارجی بود.  در سال 2006، گزارش های او درباره کره شمالی برنده جایزه جو و لوری داین باشگاه مطبوعاتی خارج از کشور برای گزارشگری حقوق بشر و جایزه آزبورن الیوت انجمن آسیا برای تعالی روزنامه نگاری آسیایی شد. در همان سال، دمیک همچنین از سوی باشگاه مطبوعاتی لس آنجلس به عنوان روزنامه‌نگار چاپی سال انتخاب شد.
استانداردهای حسابداری بر مبنای مفاهیم نظری گزارشگری مالی تدوین گردیده است. مفاهیم نظری مزبور توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری با هدف تدوین استانداردهای حسابداری هماهنگ تهیه و به پیوست این مجموعه ارائه شده‌است.
او تمام مقاله‌های خود را به صورت اول شخص می‌نوشت که تا آن زمان در شیوهٔ گزارشگری فرانسوی متداول نبود.
شعارهای «لعنت به جو بایدن» برای اولین بار در رویدادهای ورزشی در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ شنیده شد. شعار «بزن بریم براندون» در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۱ و زمانی شکل گرفت که گزارشگری به نام کِلی استاواست، در حالی که مشغول مصاحبه با براندون براون (راننده مسابقات اتومبیل‌رانی) بود، شعار «لعنت به جو بایدن» که توسط تماشاگران در حین این مصاحبه فریاد زده می‌شد را به شکلی نادرست و با عنوان «بزن بریم، براندون» تعبیر کرد که این موضوع با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.
استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی معیارهایی رسمی و همگانی هستند که از سوی استانداردگذار قانونی وضع می‌شوند و همه شخصیت‌های حسابداری یا واحدهای گزارشگر موظف به رعایت آن‌ها در انجام عمل حسابداری و گزارشگری مالی هستند.