کفپوش

معنی کلمه کفپوش در فرهنگ معین

(کَ ) (اِ. ) پوشش زینتی یا بهداشتی ، معمولاً پیش ساخته برای کف یک محوطه ، بویژه کف بنای سر پوشیده .

معنی کلمه کفپوش در ویکی واژه

پوشش زینتی یا بهداشتی، معمولاً پیش ساخته برای کف یک محوطه، بویژه کف بنای سر پوشیده.

جملاتی از کاربرد کلمه کفپوش

سخت‌کننده‌های آمینی را معمولاً برای اپوکسی‌های بدون حلال با کاربری چسب و کفپوش یا برای کاربری‌هایی که ضخامت بالایی از مواد مد نظر است مورد استفاده قرار می‌دهند. اما پلی آمیدها را نمی‌توان در ضخامت‌های بالا مورد استفاده قرار داد و از آن‌ها برای ضخامت‌های کمتر از ۲۰۰ میکرون به عنوان رنگ و پوشش‌های محافظتی استفاده می‌گردد.
به عبارت کلی تر می‌توان گفت اپوکسی‌های پلی آمینی به عنوان چسب و کفپوش یا در صنایع قالب‌سازی و زیورآلات و اپوکسی‌های پلی‌آمیدی به عنوان رنگ‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کفپوش پلی‌اورتان خود نوعی از کفپوش‌های اپوکسی است که انعطاف بیشتری داشته و در نتیجه شکنندگی کمتری دارد. به همین دلیل از این کفپوش در محیط‌های سرد مانند سردخانه‌های صنعتی و ورزشگاه‌ها، بیشتر استفاده می‌شود.
مجموعه بین‌المللی تنیس جهانشهر در باغ فاتح قرار دارد این پارک هشت زمین تمرین و یک زمین مسابقه دارد با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر، تنها مجموعهٔ تنیس در ایران است که دارای زمین‌های کفپوش شده‌است. مساحت این مجموعه ۱۶ هزار متر مربع است و از بخش‌های دیگر آن ساختمان اداری، فروشگاه ورزشی، رستوران، جایگاه ویژه مقامات و اتاق داوران، کمیته برگزاری مسابقات، استراحتگاه موقت ورزشکاران، جایگاه ویژه خبرنگاران، محوطه فضای سبز و پیست سلامت است.
چوب آن مورد استفاده در ساخت و ساز و ساخت وسایل منزل و مبلمان و کفپوش یا پردازش تخته سه‌لا و روکش است. این درخت به دلیل داشتن چوب گرانبها، به شدت مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است، علاوه بر این، زیستگاه آن نیز به دلیل تخریب شدید جنگل‌های اولیه و غنی بسیار کاهش یافته‌است.
وایس در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، در خانواده لو و امی وایس، صاحبان سابق وایسهاوس، یک شرکت پیتسبورگی که در سال ۱۹۴۳ تأسیس شد و کفپوش، مبلمان و آشپزخانه می‌فروشد، به دنیا آمد. آنها صاحب شرکت کفپوش وایسلاینز هستند. او در محله سکرل هیل بزرگ شد و از مدرسه روزانه جامعه پیتسبورگ و آکادمی شیدی ساید فارغ‌التحصیل شد. او که دختر بزرگتر از میان چهار خواهر است، به کنیسه درخت زندگی می‌رفت و مراسم بت میتصوای خود را در آنجا برگزار کرد. پس از دبیرستان، وایس در یک برنامه گپ تحصیلی ناتیو به اسرائیل رفت و به ساخت کلینیک پزشکی برای بادیه نشینان در صحرای نقب کمک کرد و در یک یشیوای فمینیست و دانشگاه عبری اورشلیم تحصیل کرد.
در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ نیز استفاده از منیزیت، یک ماده معدنی کربناتی غنی از کلرید، به عنوان کفپوش کف نسبتاً رایج بود که اصولاً برای تراز کردن کف و نیز کاهش دهنده صدا به کار می‌رفت. اگر چه در حال حاضر کشف شده‌است که وقتی این مواد با رطوبت تماس می‌یابند، به دلیل حضور کلرید در منیزیت، باعث تولید محلول ضعیف اسید هیدروکلریک می‌شوند و پس از یک دوره زمانی (به‌طور معمول دهه‌ها)، این محلول باعث خوردگی میلگردهای فولادی تعبیه شده می‌شود. این بیشتر در نواحی مرطوب یا مناطقی که به‌طور متناوب درمعرض رطوبت هستند یافت می‌شود.
جادهٔ تن‌درستی این مجموعه به طول 2٬544 متر است که تقریبا تمام آن با کفپوش تارتان پوشانده شده است و به دور زمین‌های گلف امتداد دارد. مناظر زمین‌های گلف و درختان بزرگ اطراف جاده که به شکل تونل سبز خودنمایی می‌کنند، استقرار دهکده سبز که مجموعه‌ای از غرفه‌های فروشگاهی و رستوران است و وجود مجموعه‌های کافه و رستوران در محیطی مشرف به زمین‌های گلف از جمله زیبایی‌های این جاده‌است.
کاربردهای موادی که بر پایهٔ اپوکسی ساخته می‌شوند گسترده‌است و مهم‌ترین آن در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی است و همچنین شامل کاربرد در ساخت موادی چون چسب‌ها، کامپوزیت‌ها (مانند موادی که از فایبرگلاس یا الیاف کربن استفاده می‌کنند) و تقویت‌کننده‌ها می‌شود.
شهرداری تهران هنگام اجرای پروژه تبدیل زندان قصر به باغ موزه قصر از بهترین ایده ها و متریال استفاده نمود . برای کفپوش محوطه فضای باغ موزه از واش بتن های آنتیک سالار استفاده نمود که مقاوم ، یکپارچه ، زیبا و برای تردد زیاد در مسیر های پیاده راه پارک و موزه استفاده نمود.همین دقت عمل باعث شد این موزه در روز جهانی موزه که ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در خانه هنرمندان برگزار شد، بعنوان موزه نمونه انتخاب شود.