کاربرپسند

معنی کلمه کاربرپسند در فرهنگستان زبان و ادب

{user-friendly} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] ویژگی نرم افزار یا سخت افزاری که کار کردن با آن و یادگیری استفاده از آن، برای کاربران تازه کار یا بی تجربه، ساده و آسان باشد

معنی کلمه کاربرپسند در ویکی واژه

ویژگیِ نرم‌‏افزار یا سخت‏‌افزاری که کار کردن با آن و یادگیریِ استفاده از آن، برای کاربران تازه‏‌کار یا بی‌‏تجربه، ساده و آسان باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه کاربرپسند

میر به دنبال زبان‌های کامپیوتری ساده، زیبا و کاربرپسند بوده و یکی از اولین و بزرگترین حامیان برنامه‌نویسی شیءگرا (دابل‌اوپی) می‌باشد. کتاب اجزای نرم‌افزار شی‌گرای او به عنوان بهترین کتابی که دابل‌اوپی را معرفی می‌کند، شناخته شده‌است. او همچنین کتاب‌های دیگری را چون ایفل: زبان (توضیحی بر زبان برنامه‌نویسی ایفل)، موفقیت شی (بحثی بر تکنولوژی شی برای مدیران)، نرم‌افزار قابل بازیافت (بحثی بر استفادهٔ مجدد مسائل و راه‌کارها)، مقدمه‌ای بر تئوری زبان‌های برنامه‌نویسی و اثر کلاس را تألیف کرده‌است. میر مقالات و سخنرانی‌های بیشماری را آماده کرده‌است.
این نرم‌افزار که بر مبنای روش اجزا محدود است. با توجه به محیط کاربرپسند و ارتباط راحت با نرم‌افزارهای مدل سازی، طرفداران زیادی در محافل دانشگاهی و صنعتی پیدا کرده‌است.
ایرتیبل، ابزاری جادویی که مدیریت پروژه‌ها، سازماندهی اطلاعات و اتوماسیون کارها را در یک بستر جذاب و کاربرپسند به هم می‌بافد. اگر خسته از دست‌وپنجه نرم کردن با صفحات گسترده و نرم‌افزارهای پیچیده مدیریت هستید، به پشت کوه قاف نرسیده‌اید! این مقاله، سفری هیجان‌انگیز به دنیای ایرتیبل است. با من همراه باشید تا با این ابرقدرت سازماندهی آشنا شویم.