پر جنب و جوش

معنی کلمه پر جنب و جوش در فرهنگ عمید

۱. پرکار.
۲. پرحرکت.
۳. پرشوروغوغا، پرسروصدا.

معنی کلمه پر جنب و جوش در فرهنگ فارسی

( صفت ) پر فعالیت پر رفت و آمد پرشور.

جملاتی از کاربرد کلمه پر جنب و جوش

کولیک بهترین تلاش سرپرستی خود را "پلنگ هایی که به معبد می ریزند" توسط آناتولی اسمولوفسکی در سال 1992 می داند. در این نمایشگاه ، دو نفر لخت در سلول قرار گرفتند که پلنگ های زنده در اطرافشان راه می رفتند. او گفته بود که فکر می کند این نمایشگاه "استعاره ای برای هر چیز جدید و پر جنب و جوش است که در زندگی ما ظاهر می شود".[4]
اسب عرب یک نژاد خون‌گرم و پر جنب و جوش است.
در حالیکه بالیک پولائو و در ادامه آن، بخش غربی جزیره پنانگ، در مقایسه با شهر مرکزی پر جنب و جوش در سمت دیگر جزیره، آرام‌تر به نظر می‌رسد، با برنامه‌ریزی توسعه مناطق مسکونی برای این بخش از جزیره، در سال‌های اخیر شهری شدن مناطق به شهرک هم کشیده شده‌است.
امروزه بث همدراش هاگودول به عنوان مرکز پر جنب و جوش زندگی و یادگیری یهودیان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برنامه‌های آن شامل خدمات سنتی دعا، جلسات مطالعه تورات، و رویدادهای فرهنگی است که میراث یهودی را جشن می‌گیرند. کنیسه همچنین محل استقرار چندین سازمان اجتماعی است که بر عدالت اجتماعی، آموزش و گفتگوی بین ادیان متمرکز هستند.
شهر املش مجاور رودخانه شلمان‌رود واقع شده و به علت «مند آب» بودن رودخانه در سابق، این شهر بنام «آبلش» نامیده شد. این رودخانه باعث شد که املش به دو قسمت غربی و شرقی به ترتیب به نام‌های «سولوش» و «آبلش» موسوم و بعدها به مرور زمان املش نامیده شد در صورتی که رودخانه املش بسیار پر جنب و جوش بوده و بدلیل کوهپایه ای و شیب دار بودن منطقه امکان «مند آب» در هیچ کجا از این شهرستان وجود نداشته است. اما فرضیه دیگری نیز وجود دارد که بدین گونه است
نویسندگان توضیح می‌دهند که مشکلات وابستگی به نفت قابل کنترل است و این مسئله را نشان می‌دهد که وابستگی نفت مشکلی است که دیگر نیازی به آن نداریم. راه حلهای پیشنهادی برای وابستگی به نفت سودآور است و وابستگی نفتی ایالات متحده را می‌توان با فناوری‌های اثبات شده و جذاب که ثروت ایجاد می‌کنند، باعث افزایش انتخاب و تقویت امنیت مشترک می‌شوند. نویسندگان استدلال می‌کنند که آمریکا می‌تواند جهان را به دوران پس از نفت منتقل کند و اقتصادی پر جنب و جوش ایجاد کند.