پالم

پالم

معنی کلمه پالم در لغت نامه دهخدا

پالم. ( فرانسوی ، اِ ) نام دو مقیاس طول که یکی 0/225 متر و دیگری 0/029 متر بود. واحد مقیاس طول در ایتالیای قدیم که در نواحی مختلف متفاوت است.

معنی کلمه پالم در فرهنگ فارسی

نام دو مقیاس طول که یکی ٠/۲۲۵ و دیگری ٠/٠۲۹ متر بود واحد مقیاس طول در ایتالیای قدیم که در نواحی مختلف متفاوت است

معنی کلمه پالم در دانشنامه عمومی

پالم (هند). پالم ( به انگلیسی: Palam ) یک منطقهٔ مسکونی در هند است که در دهلی واقع شده است. پالم ۲۰۰٬۰۰۰ - با احتساب روستایی - نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پالم

باشگاه ورزشی دپورتیوو ناسیونال یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای آروبایی مستقر در پالم بیچ، نورد است که در حال حاضر در دسته اول آروبا بازی می‌کند.
روغن‌ها هم همچون چربی‌ها متشکل از تری گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید می‌باشند. از آنجا که روغن حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است، در دمای اتاق مایع می‌باشد. روغن‌ها انواع مختلف دارند. می‌توانند صنعتی بوده یا برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار گیرند. از روغن استفاده متعددی می‌شود. روغن پالم یکی از محصولات صنعتی کشورهای پیشرفته است.
دستگاه‌های بلک‌بری، پالم و ویندوز موبایل (رایانه جیبی) رسماً توسط آی‌سینک پشتیبانی نمی‌شدند، اما همچنان می‌توانستند با استفاده از افزونه‌های جداگانه و برون مرزی (شخص ثالث) با آی‌سینک همگام‌سازی شوند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به ترانه مرد لاغر، قهرمان، داستان پالم بیچ، هدف، سفرهای سولیوان، قاتل مادرزاد، ماجرا، در زنجیر، جستجو، صدای بلند و میانبر اشاره کرد.
شکاری که در عرصه عالم است همه جمع گردیده در پالم است
حزین از دیده می پالم نگاه حسرت آلودی که از آغوش مژگان داده‌ام، خاک صفاهان را
ترامپ در سال ۱۹۹۸، با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی دیدار کرد. آن‌ها در سال ۲۰۰۵ در پالم بیچ، فلوریدا، ازدواج کردند.
ارکین نایل به کسب نشان پالم آکادمیک، لژیون دونور، و مدال جمهوری ایتالیا شده‌است. وی در سال ۱۹۷۱ عنوان «هنرمند دولت» را از طرف دولت ترکیه به دست آورد.. تمبر پستی در بزرگداشت ارکین در سال ۱۹۸۵ توسط سامانه پستی ترکیه صادر شد.