پاسادنا

معنی کلمه پاسادنا در لغت نامه دهخدا

پاسادنا. [ دِ ] ( اِخ ) شهری به اتازونی در کالیفرنیا دارای 80000 تن سکنه و رصدخانه ای در کوه ویلسن.

معنی کلمه پاسادنا در فرهنگ فارسی

شهری در ایالات متحده آمریکا در کالیفرنیا دارای ۱۱۳٠٠٠ سکنه و رصد خانه ای در کوه ویلسون .
شهری به اتازونی در کالیفرنیا

معنی کلمه پاسادنا در دانشنامه آزاد فارسی

پاسادِنا (Pasadena)
شهری در جنوب غربی کالیفرنیا، در امریکا، در دامنۀ کوه های سن گابریل، با ۱۳۴,۱۰۰ نفر جمعیت (۱۹۹۶). بخشی از لوس آنجلس بزرگ تر است و در ۱۶ کیلومتری شمال شرقی مرکز لوس آنجلس قرار دارد. رصدخانۀ ماونت ویلسون و مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک) در آن جا قرار دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه پاسادنا

بر خلاف سناتور جان جی‌تاور که رهبری نیروهای فورد را در آن ایالت بر عهده داشت، آندوخار یکی از قدیمی‌ترین حامیان ریگان بود. در ابتدا هدایت کمپین حمایتی ریگان در دور مقدماتی انتخابات را ارنست آنجلو، رین بارنهایت و باربارا استاف بر عهده داشتند که به ترتیب نماینده شهرهای میدلند، پاسادنا و دالاس بودند. در سال ۱۹۷۶، آندوخار به عضویت کمیته ملی جمهوریخواهان در تگزاس درآمد و تا سال ۱۹۸۲ به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در آنجا مشغول به کار بود.
مرحله هالیوود در مرکز کنفرانس پاسادنا در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱ آغاز شد. ۳۰۹ شرکت‌کننده در این مرحله وجود داشت. اجرا ورودی انفرادی برای حذف ۱۸۵ شرکت‌کننده انجام شد. ۹۸ تن دیگر با هم رقابت کردند. آن‌ها در چهار اتاق بودند، و اتاقی که ۲۸ شرکت‌کننده داشت از دور مسابقه حذف شد. در حالی که ۷۰ شرکت‌کننده دیگر در ۳ اتاق دیگر همه به مرحله لاس وگاس رسیدند.