ولدا

ولدا

معنی کلمه ولدا در دانشنامه عمومی

ولدا ( به اسپانیایی: Velada ) یک شهرستان در اسپانیا است که در استان تولدو واقع شده است.
ولدا ۱۴۵ کیلومترمربع مساحت و ۲٬۴۳۶ نفر جمعیت دارد و ۴۳۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه ولدا در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
ولد (۱۰۲ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه ولدا

قوله: «إِنْ کُلُّ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» ای ما کلّ من فی السماوات و الارض من الملائکة و الانس. ممّن اتّخذوه الها و ممّن سمّوه ولدا کعیسی و عزیر و غیرهما، «إِلَّا آتِی الرَّحْمنِ عَبْداً» ای الّا و هو یأتی اللَّه سبحانه یوم القیامة مقرّا له بالعبودیّة، و انّما ذکر ذلک لانّه کان فی الدّنیا من یدّعی الربوبیّه لنفسه و یستکبر عن الاعتراف للَّه بالعبودیّة، فاذا کان یوم القیامة استووا کلّهم فی الإقرار للَّه بالعبودیّة و تبرؤا الیه من کلّ کفر و شرک. قوله: «آتِی» اسم فاعل من اتی و هو للاستقبال، و التقدیر یأتیه.
«أَمْ لَکُمْ سُلْطانٌ مُبِینٌ» برهان بیّن علی انّ للَّه ولدا ام لکم کتاب من عند اللَّه فیه انّ الملائکة بنات اللَّه؟
وَ قالَتِ الْیَهُودُ عُزَیْرٌ ابْنُ اللَّهِ الایه. اگر خطاب از مخلوق رفتی عین شکوی بودی و گله بدوستان کردن از دشمنان تحقیق وصلت و تشریف دوستان بود. فکم بین من یشکو الیه و بین من یشکو عنه. میگوید بیگانگان و دشمنان ما را بسزای ما صفت نکردند و حق خداوندی ما نشناختند و حرمت نداشتند. همانست که مصطفی ص گفت: حکایت از کردگار قدیم جلّ جلاله: کذّبنی ابن آدم و لم یکن له ذلک و شتمنی و لم یکن له ذلک فامّا تکذیبه ایّای فقوله لن یعیدنی و لیس اوّل الخلق باهون علیّ من اعادته و امّا شتمه ایّای فقوله اتخذ اللَّه ولدا و انا الاحد الصمد لم الد و لم اولد و لم یکن لی کفوا احد. گفت: فرزند آدم مرا دروغ زن گرفت و نرسد او را که مرا دروغ زن‌گیرد، و ناسزا گفت و نرسد او را که مرا ناسزا گوید امّا آنچه دروغ زن گرفت آنست که گفت: پس از آنکه مردیم ما را نیافریند باز و من همانم که اوّل بودم در اول نبود بیافریدم و از آغاز نو ساختم بآخر باز آفرینم چنان که اوّل آفریدم که نه اول بر من آسانتر از آخر، من همانم که بودم قادر بر کمال مقدر ذو الجلال لم یزل و لا یزال.
در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۷، مولده از امضای قرارداد با وی خبر داد. او اولین بازی خود را در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۷ در بازی جام حذفی نروژ مقابل ولدا تی آی انجام داد. هالند اولین گل خود را برای مولده در اولین پیروزی خود در برد ۳–۲ مقابل ولدا به ثمر رساند. اولین بازی لیگ خود را در ۴ ژوئن ۲۰۱۷ انجام داد، وقتی او در دقیقه ۷۱ به عنوان بازیکن جایگزین شد، در حالی که مقابل سارپسبورگ وارد زمین شد. او ۶۵ ثانیه بعد یک کارت زرد دریافت کرد.
نالۀ وا ولدا زان شه گردون فرّ رفت تا در داور رفت