نکوداشت

معنی کلمه نکوداشت در لغت نامه دهخدا

نکوداشت. [ ن ِ ] ( مص مرکب مرخم ، اِمص مرکب ) نکو داشتن. ( یادداشت مؤلف ). رعایت. تفقد. اعزاز. اکرام. رجوع به نکو داشتن شود :
عالمی را به نکوداشت نگه دانی داشت
مال خویش از قِبَل ِ داشت نداری تو نگاه.فرخی.

معنی کلمه نکوداشت در فرهنگ عمید

= نیکوداشت

معنی کلمه نکوداشت در فرهنگ فارسی

نکو داشتن . رعایت . تفقد . اعزاز . اکرام .

جملاتی از کاربرد کلمه نکوداشت

این فیلم که توسط وزارت ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد مجوز اکران نگرفت، اول‌بار و به‌صورت محدود به‌همت گروه ادبی مایا در اسفند سال ۱۳۹۰ در مراسم نکوداشت علی باباچاهی در فرهنگسرای خانهٔ مشق تهران به نمایش درآمد که با استقبال کم‌نظیر اهالی ادبیات و سینمای ایران روبه‌رو شد.
برگزاری مراسم نکوداشت حسن اجتهادی در شیراز
) ترانه‌ای نه بخشی از گروه موسیقی پراگرسیو راک بریتانیایی پینک فلوید است. موسیقی این ترانه کار مشترکی از راجر واترز، دیوید گیلمور، و ریچارد رایت است. متن شعر نیز توسط واترز و بمنظور نکوداشت سید برت، بنیانگذار و عضو سابق گروه سروده شده‌است.
- نکوداشت در انجمن ایرانی تاریخ به سال ۱۳۸۷
پس از زمین‌لرزه بم، فاطمه بسطامی (خواهر ایرج) و محمدعلی بسطامی (برادر ایرج) بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی را بنیان گذاشتند که از فعالیت‌های آن می‌توان به معرفی افراد بااستعداد در موسیقی به جامعه، برگزاری مراسم نکوداشت پرویز مشکاتیان و ایرج بسطامی اشاره کرد.
رگش از نیش، آوازی نکوداشت برگ در استخوان گیسوی او داشت
۸- برگزاری آئین نکوداشت مربیان برتر سال
- نکوداشت در بنیاد موقوفات محمود افشار یزدی (شب‌های بخارا) با همکاری مجله بخارا، در سال ۱۳۹۴
در دی ۱۳۹۵ گفتگویی از فردی به نام شیخ علی خراسانی در ویژه‌نامه همایش برگزار شده‌ای در قم به نام «آیین نکوداشت آیت الله العظمی میلانی» منتشر شد که خمینی را فردی سازشکار با ساواک معرفی می‌کرد. این موضوع اعتراض حامیان خمینی را برانگیخت. سید حمید روحانی خبر داد این شخص همان علی تهرانی است و از ارائه چنین گفتگویی در این همایش که با حضور حسین فریدون دستیار رئیس‌جمهور ایران برگزار شده بود، انتقاد کرد.