ناکا

معنی کلمه ناکا در فرهنگستان زبان و ادب

[پزشکی] ← ایدز

جملاتی از کاربرد کلمه ناکا

این [موضوع] ضرورت و اهمیت زیادی برای کشور ما با در نظر گرفتن اعتبار ما به عنوان یک ملت و ضرورت نظامی پاسخ به این چالش [اسپوتنیک] با برنامه جدی تحقیق و توسعه در جهت فتح فضا دارد … بر این اساس، پیشنهاد شده که تحقیقات علمی، وظیفه یک سازمان ملی غیرنظامی باشد … ناکا می‌تواند با توسعه و گسترش سریع با تلاش خود، رهبری فناوری فضایی را فراهم کند.
روز بعد سوگا نو امیشی مورد حمله شاهزاده ناکا نو اوئه و دیگران قرار گرفت و خودکشی کرد. به این ترتیب، خاندان سوگا به عنوان یک رعیت مرتد (رعیت‌هایی که از ارباب خود نافرمانی می‌کردند) انگ شد و قدرت خود را از دست داد. از این واقعه به عنوان حادثه ایشی نام برده می‌شود.
با توجه به فرمان اصلاحات، پرسنل دربار امپراتوری نیز به‌طور قابل توجهی تغییر کردند. اول، شاهزاده ناکا نو اوئه «ولیعهد» (皇太子) یا نامزد برای امپراتوری بعدی شد و مسئول انجام سیاست در حین کمک به امپراتور بود.
در رویال رامبل عربستان در آخر مسابقه اِی جِی و ناکا ناکامورا دور از چشم داور به اِی جِی یک ضربه خطا زد و او را کاور کرد اما اِی جِی بند را گرفت و ناکا رفت برای کینشاسا اما اِی جِی به اوفنانال فور ارم زد سپس درگیری به بیرون رینگ کشیده شد و داور تا شماره ۱۰ شمارد و مسابقه را با دبل کانت اوت تمام کرد. سپس اِی جِی با صندلی ناکامورا را زد و سپس به ایک فورآرم زد سپس خواست بار دیگر او را بزند اما اکامورا فرار کرد و در حال استراحت بود که اِی جِی استایلز یک فنامنال فور ارم دیگر از روی طناب به ناکامورا زد به طوری که ناکامورا دیگر نای تکان خوردن نداشت و انتقام چند هفته پیش را از ناکامورا گرفت.
باخ ناکا (مراتی: वाघनख / वाघनख्या) نام یک سلاح دستی و سرد باستانی است که در هند تولید و استفاده می‌شده است. جنس این سلاح اغلب از درخت خنخل بوده است با چهار تیغ یا خار بسیار بزرگ و تیز برای پاره کردن گلو و ماهیچه‌های مختلف بدن استفاده می‌شده است. این سلاح باستانی در جنگ‌های قبیله‌ای استفاده می‌شده است که برای کشتن طرف مقابل خارهای آن را آغشته به سم می‌کرده‌اند.