یواشکی

معنی کلمه یواشکی در لغت نامه دهخدا

یواشکی. [ ی َ ش َ ] ( ق مرکب ) ( اصطلاح عامیانه )به آرامی و آهستگی. ( فرهنگ لغات عامیانه ). به نرمی. آهسته. نرم. ( یادداشت مؤلف ). و رجوع به یواش شود.

معنی کلمه یواشکی در فرهنگ معین

(یَ شَ ) [ تر - فا. ] (ق مر. ) به آرامی و آهستگی .

معنی کلمه یواشکی در فرهنگ فارسی

به آرامی و آهستگی

معنی کلمه یواشکی در ویکی واژه

به آرامی و آهستگی.

جملاتی از کاربرد کلمه یواشکی

در بازی انگلیس و پرتغال، وینی آنها را به پیروزی می‌برد. این اولین سالی است که ژاپن در آن شرکت می‌کند، بنابراین مربی زن جوان آنها با آنها سخت می‌گیرد. پس از اینکه آنها اولین مسابقه خود را از دست می‌دهند، در حالی که او آنها را توبیخ می‌کند، تیم یواشکی برای کشف رم می‌رود.
چندین سفیدپوست ثروتمند به دورهمی سالانه خانواده آرمیتیج می‌آیند. آن‌ها هیکل کریس و سیاه پوستانی چون تایگر وودز را تحسین می‌کنند. جیم هاسدون یک دلال هنری نابیناست که علاقه خاصی به مهارت‌های عکاسی کریس پیدا می‌کند. کریس با سیاه‌پوست دیگری به نام لوگان کینگ آشنا می‌شود که رفتار عجیبی دارد و با زن سفیدپوست مسنی ازدواج کرده‌است. کریس به دوستش، راد ویلیامز زنگ می‌زند و راجع به این رفتارهای عجیب صحبت می‌کند. او سعی می‌کند یواشکی از لوگان عکس بیندازد ولی فلش دوربین روشن می‌شود و لوگان عصبی شده و از کریس می‌خواهد از آنجا «بیرون برود». بقیه جلویش را می‌گیرند و دین ادعا می‌کند لوگان تشنج کرده‌است.
حوالی غروب آفتاب، بلوم بعد از رفتن به خانهٔ خانم دیگنام، در ساحل سندی‌مونت استراحت می‌کند. زنی جوان که گرتی مک‌داول نام دارد متوجه می‌شود که بلوم دارد از ساحل به او نگاه می‌کند. گرتی عمداً پایش را بیشتر و بیشتر نشان بلوم می‌دهد در حالیکه بلوم دارد یواشکی استمناء می‌کند. گرتی می‌رود و بلوم چرت می‌زند.
مسیح علی‌نژاد خبرنگار، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری تلویزیونی و فعال حقوق زنان اهل ایران است. او بنیان‌گذار و طراح جنبش‌های آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید با هدف آزادی حجاب و رفع حجاب اجباری در ایران است.