یارگیری

معنی کلمه یارگیری در فرهنگستان زبان و ادب

{man marking, mark} [ورزش] راهبردی دفاعی که بر پایۀ آن به یکی از بازیکنان تکلیف می شود که برای بی اثر کردن بازیکن حریف در طول بازی شانه به شانۀ او حرکت کند

معنی کلمه یارگیری در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:یارکشی

معنی کلمه یارگیری در ویکی واژه

راهبردی دفاعی که بر پایۀ آن به یکی از بازیکنان تکلیف می‌شود که برای بی‌اثر کردن بازیکن حریف در طول بازی شانه‌به‌شانۀ او حرکت کند.

جملاتی از کاربرد کلمه یارگیری

پس از سخنرانی دبیر نخست حزب ایران نوین رضا احمدی دبیر دفتر روابط سیاسی گزارشی را درباره فعالیت‌های دفتر مذکور به سمع حضار رساند.  وی گفتمان‌سازی برای مقابله با جمهوری اسلامی، سازماندهی و عملگرایی میدانی، تمرکز برای یارگیری از بازیگران جدید جهانی را از جمله اقدامات و اهداف دفتر روابط سیاسی عنوان کرد.
پس از انقلاب فرهنگی ایران دانشگاه‌ها هدف اسلامی‌سازی قرار گرفتند. عملاً دانشگاه‌های مدرن ایران محل فعالیت‌های سیاسی شده بود. پیش از شروع انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌های ایران، از مهم‌ترین کانون‌های اصلی حضور مخالفان علیه نظام جمهوری اسلامی بودند و وضعیت آن‌ها از دست حکومت خارج شده‌بود. یک سال پس از انقلاب، دانشگاه‌ها به کانون اصلی اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی و محلی برای یارگیری تشکیلاتی این گروه‌ها از جمله سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران و سازمان مجاهدین خلق تبدیل شده بود.