گیتی پسند

معنی کلمه گیتی پسند در لغت نامه دهخدا

گیتی پسند. [ پ َ س َ ] ( ن مف مرکب ) دنیاپسند. جهان پسند. که مورد پسند گیتی قرار گیرد :
هر آوازه کان شد به گیتی بلند
از اندازه ای بود گیتی پسند.نظامی.

معنی کلمه گیتی پسند در فرهنگ عمید

دنیاپسند.

معنی کلمه گیتی پسند در فرهنگ فارسی

۱ - ( صفت ) دنیا پسند جهان پسند . ۲ - مورد پسند هم. دنیا .

جملاتی از کاربرد کلمه گیتی پسند

باشگاه والیبال صنایع گیتی‌پسند اصفهان یک باشگاه والیبال ایرانی است. این باشگاه توسط گروه صنایع گیتی‌پسند در شهر اصفهان بنیانگذاری شد. این باشگاه در حضور یک ساله خود در لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ به مقام پنجم دست یافت و بعد از آن باشگاه والیبال گیتی‌پسند اصفهان منحل شد. این تیم سپس در سال ۱۴۰۰ دوباره با نام گیتی پسند اصفهان در لیگ یک حضور پیدا کردوعنوان قهرمانی لیگ یک را کسب کردو جواز حضور در لیگ برتر ۱۴۰۱ را بدست اورد.
مائده در ۱ تیر ۱۳۶۷ در اصفهان متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه تربیت بدنی دنبال کرده و بخش عمده‌ای از فعالیت خود را در باشگاه‌های اصفهان گذرانده‌است، از او به‌عنوان تک ستاره تیم ملی والیبال نیز یاد می‌شود. والیبال را از سال ۱۳۸۴ در سن هفده سالگی آغاز کرد؛ اما استعداد و توانایی‌اش باعث شد تا دو سال بعد به تیم ملی والیبال دعوت شود. او تجربه بازی در باشگاه‌های سپاهان، دانشگاه آزاد، پرسپولیس، گیتی پسند و بانک سرمایه را دارد. برهانی شش دوره در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته‌است.
چو خواهی که بانوی ایران شوی به گیتی پسند دلیران شوی
باشگاه پرسپولیس در لیگ فوتسال تا سال ۱۳۹۱ دارای تیم بود. اما در فروردین ماه سال ۹۱ به علت تبانی بازیکنان پرسپولیس در بازی با تیم گیتی پسند اصفهان٫محمد رویانیان، مدیرعامل وقت باشگاه، تیم فوتسال پرسپولیس را منحل کرد.