گلوکوم

معنی کلمه گلوکوم در فرهنگ عمید

افزایش فشار داخلی چشم که با درد و سفتی کرۀ چشم و محدود شدن میدان دید مشخص می شود و ممکن است منجر به کوری شود، آب سیاه.

جملاتی از کاربرد کلمه گلوکوم

از داروهای مورد استفاده در درمان فشار خون بالا نیز برای درمان گلوکوم (بدون آسیب عصب بینایی یا از بین رفتن بینایی) استفاده می‌شود تا از بروز گلوکوم جلوگیری شود.
برینزولامید به عنوان درمان گلوکوم زاویه باز و افزایش فشارداخل چشم به کار می‌رود.
بتاکسولول از داروهای قلبی عروقی است که به منظور کاهش فشار داخل چشم در مبتلایان به گلوکوم مزمن مصرف می‌شود.
دی‌ایزوپروپیل فلوروفسفات یک داروی پاراسمپاتومیمتیک غیرقابل برگشت آنتی کولین استراز است و در چشم پزشکی به عنوان یک عامل میوتیک در درمان گلوکوم مزمن، به عنوان یک میوتیک در دامپزشکی و به عنوان یک عامل تجربی در علوم اعصاب به دلیل قابلیت‌های استیل کولین‌ها و استیل‌بیتر آن استفاده می‌شود. (نوروپاتی محیطی تاخیری)
مدت استفاده از قطرهٔ چشم گلوکوم: گلوکوم به‌طور معمول یک بیماری مزمن است؛ به این معنی که ممکن است روزانه نیاز به استفاده از قطرهٔ چشمی برای بقیه عمر خود داشته باشید تا از بین رفتن گلوکوم جلوگیری کنید.
معروف است که بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی انستیتو پاستور، بی‌توجهی به توصیه ارنست دوشن برای استفاده از قارچ پنی‌سیلیوم گلوکوم برای درمان عفونت‌ها در سال ۱۸۹۷ بوده است. بهره‌برداری زودتر از این کشف می‌توانست به نجات میلیون‌ها نفر در جنگ جهانی اول منجر شود. تأکید پژوهشگران انستیتو پاستور ابتدا روی طب پیشگیرانه و تولید آنتی‌توکسین و واکسن بود؛ اما بعد از جنگ جهانی دوم به‌خصوص روی زیست‌شناسی مولکولی متمرکز شدند.