گاگا

گاگا

معنی کلمه گاگا در لغت نامه دهخدا

گاگا. ( اِ ) نقل و نبات و میوه های خشک. ( برهان ) . آجیل ، قاقا ( در زبان اطفال ). قاقالی لی ( در زبان اطفال ) :
در کنارش نه آن زمان گاگا
تا شود سرخ چهره اش چو لکا.
سنائی غزنوی ( رشیدی ، از حاشیه برهان چ معین ).

معنی کلمه گاگا در فرهنگ فارسی

( اسم ) خوردنی از نقل و نبات و میوه های خشک قاقا قاقالی ( کودکان ) : در کنارش نه آن زمان گاگا تا شود سرخ چهره اش چولکا . ( حدیق. سنائی )

معنی کلمه گاگا در دانشنامه عمومی

گاگا (گیاه). گاگا ( نام علمی: Gaga ) نام یک سرده از زیرخانواده لبی سرخس واران است. این سرده به نام لیدی گاگا خواننده و ترانه نویس آمریکایی نامگذاری شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه گاگا

اینگونه زاده شده‌ام مدتی در بحبوحه تور مانستر بال (۲۰۰۹–۲۰۱۱) نوشته و ضبط شده بود. در کنار جلساتی در اتوبوس‌های تور، جلسات ضبط و میکس آلبوم در استودیوهای مختلفی صورت گرفت: تمام مسترینگ‌ها در استودیوی اوسیس مسترینگ در بربنک انجام شد. برایان می، گیتاریست گروه کوئین و کلارنس کلمونس، یکی از اعضای سابق گروه ئی استریت بند با گاگا در این آلبوم همکاری کردند.
هم‌اکنون تعداد کاربران این وبگاه از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته‌است. در توییتر افراد مشهور بسیاری عضو هستند و دنبال‌کننده‌هایی میلیونی دارند مانند، بیل گیتس، دونالد ترامپ باراک اوباما، لیدی گاگا و بسیاری از افراد مشهور دیگر و همچنین خبررسانی‌های مشهور نیز در توییتر حساب کاربری دارند.
جکسون در طول عمرش به نمادی فرهنگی و جزئی از فرهنگ عامهٔ مردم جهان تبدیل شد. سبک منحصربه‌فرد او در موسیقی، رقص، آواز و مُـد، هنرمندان بی‌شماری همانند مدونا، بریتنی اسپیرز، برونو مارس، لیدی گاگا و جاستین بیبر را در ۵۰ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده و همچنان نیز در حال خط دادن به هنرمندان نوظهور است. با این وجود ابعاد دیگر زندگی شخصی او، همچون ظاهر در حال تغییر، رفتار و شایعات پیرامونش سبب ایجاد جنجال‌های غرض‌ورزانه‌ای شد که به چهرهٔ مردمی او صدمه زد. از اتهام‌های معروفی که به وی زده شده است می‌توان به ۲ اتهام کودک‌آزاری یکی در سال ۱۹۹۳ و دیگری در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد که در هر دو مورد بی‌گناه شناخته شد.
پس از فوت جکسون، ستارهٔ موسیقی پاپ، لیدی گاگا در مصاحبه‌ای با لری کینگ اعلام کرد که قرار بود در کنسرت‌های این آخرش است با مایکل جکسون همکاری داشته باشد. همچنین[[سوفیا بوتلا]{ از الجزایر هم تست داد و قبول شد اما به دلیل اینکه سوفیا در پروژهمدونا حضور داشت نتوانست با جکسون همکاری کند، اما در سال ۲۰۱۱ سوفیا در موزیک ویدئو امشب هالیوود با لباس بیلی جین مایکل به ایفای نقش پرداخت و نقش اصلی را بازی کرد.
نخستین آلبوم استودیویی لیدی گاگا، شهرت، در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و نقدهای عموماً مطلوبی از منتقدان گرفت و در صدر جدول فروش چندین کشور بود. پس از موفقیت جهانی این آلبوم، نسخه مجدد آن با عنوان هیولای شهرت در سال ۲۰۰۹ منتشر شد که با تحسین منتقدان نیز مواجه گردید. گاگا این دو آلبوم را به‌دلیل سبک‌ها و مفاهیم متضادشان، یین و یانگ توصیف کرد.
در نوامبر سال ۲۰۱۰ ، فاکس شروع به پخش آگهی‌های بازرگانی برای این برنامه کرد. همچنین در دومین تبلیغ کتی پری ، جاستین بیبر ، آشر ، لیدی گاگا ، بلک آید پیز ، پوسی‌کت دالز و مدونا نشان داده شده بودند ، که برای همین گمانه زنی‌ها رو به آن رفت که سایمون کاول هم در هیئت داوران است.
در اواخر سال ۲۰۰۷، گاگا با آهنگساز و تهیه‌کننده ردوان آشنا شد و با او ملاقات کرد. گاگا به مدت یک هفته در استودیوی ضبط با او در تهیه نخستین آلبوم خود همکاری کرد و قراردادی با چری‌تری رکوردز، (ناشری از اینترسکوپ که توسط تهیه‌کننده و ترانه‌نویس مارتین کیرزنباوم تأسیس شد) بست؛ او همچنین چهار ترانه با مارتین کیرزنباوم نوشت. با وجود اطمینان از معاملهٔ ضبط، او گفت که برخی از ایستگاه‌های رادیویی موسیقی او را بسیار «با نشاط»، «رقص محور» و «زیرزمینی» برای بازار جریان اصلی می‌دانند؛ او پاسخ داد: «اسم من لیدی گاگا است، من برای سال‌ها در صحنه موسیقی بوده‌ام، و به شما می‌گویم، این همان‌چیزی است که پس از آن هم خواهد بود.»
«بانوی ولگرد» تک‌آهنگی از گروه موسیقی آلترنتیو راک، د ورو و لیدی گاگا است.
سم تحت تأثیر کارهای ادل و امی واینهاوس قرار گرفته او همچنین به کارهای ماریا کری، بیانسه، لیدی گاگا و ویتنی هوستون نیز علاقه‌مند است.
انتشار این ترانه یک روز قبل از انتشار کروماتیکا توسط گاگا از طریق رسانه‌های اجتماعی وی اعلام شد.