گاوداری

معنی کلمه گاوداری در لغت نامه دهخدا

گاوداری. ( حامص مرکب ) شغل گاو داشتن. نگاه داشتن و مراقبت کردن و فربه کردن گاو.

معنی کلمه گاوداری در فرهنگ عمید

۱. شغل و عمل گاودار.
۲. (اسم ) جایی که در آن گاو نگهداری می کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه گاوداری

یکی از صنایع تگزاس که پس از جنگ داخلی بسیار در این ایالت رونق گرفت، صنعت گاوداری و پرورش گاو است. به‌خاطر این پیشینهٔ قدیمی در صنعت پرورش گاو، واژگانی چون کابوی ایجاد شدند که به این ایالت و مردمانش اشاره دارند. همچنین در سدهٔ بیستم با کشف شدن منابع نفتی و آغاز به استخراج آن‌ها، اقتصاد تگزاس کاملاً متحول شده و پیشرفت بسیار خوبی را تجربه کرد. از علت‌های موفقیت تگزاس می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این ایالت بر روی مراکز آکادمیک و دانشگاهی و در نتیجه استفاده از فناوری و روش‌های نوین در صنایع خود اشاره نمود. امروزه تگزاس در صنایعی چون پتروشیمی، انرژی، رایانه، لوازم دیجیتال، هوافضا و تحقیقات پزشکی از ایالت‌های پیشرو است.
سیلوی ذخیره‌سازی گندم و بزرگ‌ترین شهرک گلخانه ای منطقه در این روستا واقع شده و مجتمع گاوداری صنعتی نیز بزودی به بهره داری خواهد رسید. از این رو پیش‌بینی می‌شود سایر پروژه‌های تجاری عمرانی و توریستی و مذهبی از جمله زائرسرا در محدوده این روستا راه اندازی شود.
کوار از مراکز عمده تولید شیر و گوشت کشور می‌باشد. وجود سه کارخانه لبنیاتی و صدها گاوداری بزرگ و کوچک صنعتی و سنتی گواه این مدعا می‌باشد.
به نحوی که شیر حاصل از تولید گاوداری ها به بیش از ۲۰ تن در روز می رسد.
در گزارشی آمده‌است که وی دویست و نودمین فرد ثروتمند جهان بود. ابتدای فعالیت مه‌آفرید امیرخسروی با اداره کردن گاوداری به همراه برادرانش در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ بوده‌است. وی که تا سال ۱۳۷۲ نیز در خدمت سربازی بوده، این واحد دامداری را با استفاده از طرح‌های زودبازده بنیان‌گذاری کرده بود. ادامهٔ فعالیت‌های ایشان با سوءاستفاده از این وام‌ها همراه بود و باعث شد که به فساد مالی روی آورد. همچنین سرمایهٔ آغازین «شرکت توسعهٔ سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» در ۲۸ خردادماه ۱۳۸۵ برابر با ۵۰ میلیون تومان بوده که بر اساس صورت‌جلسهٔ هیئت مدیرهٔ همین شرکت در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده‌است.
آب این روستا از چشمه و قنات و شغل اهالی اغلب کشاورزی و دامداری و گاوداری می باشد.
اودناتا با محدوده‌ای ۷٬۸۰۰ کیلومتر مربعی از مراتع خشک، شامل چند گاوداری احاطه شده که در نزدیکی بیابان سیمپسون قرار گرفته‌اند.