گارسیا
معنی کلمه گارسیا در لغت نامه دهخدا

گارسیا

معنی کلمه گارسیا در لغت نامه دهخدا

گارسیا. ( اِخ ) مانوئل. مغنی و آهنگ ساز اسپانیولی. پدر خانم مالیبران وخانم ویاردُ متولد در اشبیلیه. ( 1775 - 1832 م. ).

معنی کلمه گارسیا در فرهنگ فارسی

مغنی و آهنگ ساز اسپانیایی ( و. اشبیلیه ۱۷۷۵ - ف . ۱۸۳۲ م . ) .
مغنی و آهنگ ساز اسپانیولی

معنی کلمه گارسیا در دانشنامه عمومی

گارسیا ( به اسپانیایی: Garcia, Tarragona ) یک شهرستان در اسپانیا است که در تاراگونا واقع شده است.
گارسیا ۵۲٫۴ کیلومترمربع مساحت و ۵۹۴ نفر جمعیت دارد و ۷۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه گارسیا

ایزابل ورت در المپیک پکن با اسبی به نام ساچمو شرکت کرد؛ که این اسب نیز در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد. در سال ۲۰۱۰ ورت با اسبی به نام ای‌آی سانتو در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد؛ تا زمانی که این اسب در سال ۲۰۱۶ به سوارکار اسپانیایی خوزه آنتونیو گارسیا منا داده شد. در سال ۲۰۱۶ لو به همراه اسبی به نام ویگلد ٱلد در مسابقات شرکت کرد که توانست مدال طلای تیمی و نقرهٔ انفرادی را در المپیک ریو بدست بیاورد.
یرما/ فدریکو گارسیا لورکا؛ ترجمهٔ پری صابری، ترجمهٔ اشعار یدالله رویایی؛ تهران، نشر قطره، ۱۳۸۶. شابک ‎۹۷۸-۹۶۴-۳۴۱-۷۷۶-۵
نقش بعدی و البته مهم وی در کسب شهرت بیشتر، نقش مالک یک هتل کازینو در فیلم یازده یار اوشن محصول سال ۲۰۰۱ بود. گارسیا در قسمت‌های بعدی این فیلم نیز که تحت عناوین دوازده یار اوشن (۲۰۰۴) و سیزده یار اوشن (۲۰۰۷) منتشر شدند، حضور داشت.
در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ رودی گارسیا به عنوان سرمربی جدید رم انتخاب شد. او اولین مربی زبان فرانسوی بود که بر روی نیمکت رم می‌نشست. او به سرعت توانست خود را با بازیکنان و هواداران هماهنگ کند و توانست در ۱۰ بازی اول خود در رم ۱۰ پیروزی کسب کند و در پایان فصل رتبه دوم سری آ را کسب کرد و به دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در فصل دوم او در رم مانند فصل اول رتبه دوم را کسب کرد و به دور گروهی راه پیدا کرد.
آسمان‌خراش (فیلم ۲۰۱۸) دومین همکاری دواین جانسون با راوسون مارشال تربر و همچنین سومین همکاری اش با هیرام گارسیا پس از فیلم‌های سن آندریاس (فیلم) و رمپیج (فیلم ۲۰۱۸) است.
در ژوئن ۲۰۱۲، لارنس باتسینی فرآیند فروش باشگاه را به خانواده پوتسو تکمیل کرد (جینو پوتسو و پدرش). پس از اخراج دایچ، مالکان جدید، جانفرانکو زولا، ملی‌پوش سابق ایتالیا را به خدمت گرفتند. در فصل ۱۳–۲۰۱۲ واتفورد در چمپیونشیپ سوم شد و به فینال پلی‌آف رسید، اما در فینال با تک‌گل کوین فیلیپس از روی نقطه پنالتی در وقت اضافه شکست خوردند و لیگ برتر، سهم کریستال پالاس شد. فصل بعد، جوزپه سانینو به جای زولا بر روی نیمکت سرمربیگری نشست و تیم، لیگ را در جایگاه سیزدهم به پایان رساند. در آغاز فصل ۱۵–۲۰۱۴، سانینو استعفا داد و اسکار گارسیا جایگزینش شد که اندکی بعد به دلیل بیماری باشگاه را ترک کرد.
اندی گارسیا دانش‌آموخته دانشگاه بین‌المللی فلوریدا است.
از فیلم‌هایی که در آن نقش داشت، می‌توان به چاقوکش‌ها و سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور اشاره کرد.