کوپ
معنی کلمه کوپ در لغت نامه دهخدا

کوپ

معنی کلمه کوپ در لغت نامه دهخدا

کوپ. ( اِ ) به معنی کوه باشد که عربان جبل گویند. ( برهان ) ( آنندراج ). و به لغت زند و پازند هم کوه را کوپ گویند. ( برهان ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). پهلوی ، کوف ( کوه )، ایرانی باستان ، کئوفا . ( حاشیه برهان چ معین ). رجوع به کوه شود. || حصیر گنده را نیز گویند. ( برهان ) ( آنندراج ). بوریا و حصیر. ( ناظم الاطباء ). در لهجه طبری ، حصیر و بوریا. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ). و رجوع به کوب شود. || سبوی کلان. ( ناظم الاطباء ). کوزه. ( جهانگیری ). و رجوع به کُپ شود.
کوپ. ( اِ ) درختی است که در جنگلهای ایران یافته می شود و برگ آن برای تغذیه گاو است و کوف نیز گفته می شود. ( از جغرافیای اقتصادی کیهان ).

معنی کلمه کوپ در فرهنگ عمید

۱. برش، قطع.
۲. مقطع.
۳. نوعی مدل مو مخصوص خانم ها.

معنی کلمه کوپ در فرهنگ فارسی

درختی است که در جنگلهای ایران یافته می شود و برگ آن برای تغذیه گاو است و کوف نیز گفته می شود.

معنی کلمه کوپ در دانشنامه عمومی

کوپ ( انگلیسی: Coop Norge ) شرکت خرده فروشی نروژی است، که در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد.
کوپ (آلمان). کوپ ( به آلمانی: Kopp ) یک شهر در آلمان است که در فولکانایفل واقع شده است. کوپ ۱۹۲ نفر جمعیت دارد.
کوپ (لهستان). کوپ ( به لهستانی: Kup ) یک روستا در لهستان است که در گمینا دوبژنگ ویلکی واقع شده است. کوپ ۱٬۲۰۰ نفر جمعیت دارد.
کوپ (مجارستان). کوپ ( به مجاری: Kup ) یک شهرداری در مجارستان است که در ناحیه پاپا واقع شده است. کوپ ۲۴٫۷۸ کیلومتر مربع مساحت و ۴۵۱ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه کوپ در فرهنگ عمید
معنی کلمه کوپ در فرهنگ فارسی
معنی کلمه کوپ در دانشنامه عمومی
معنی کلمه کوپ در دانشنامه آزاد فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه کوپ

معنی کلمه کوپ در دانشنامه آزاد فارسی

(یا: امضا) اصطلاحی در انواع بازی ورق. مثلاً در بازی حکم، کسی که ورق ها را تقسیم می کند، «حمّال»، پس از بُر زدن ورق ها، دستۀ ورق را به پشت، پیشِ رویِ حریف می گیرد. حریف، تعدادی ورق از زیرِ دستۀ ورق یا میانه اشمی کشد و بر روی آن می گذارد، تا ضریبِ احتمالِ تقلّب را پایین بیاورد. در حُکم چهارنفره، به قاعدۀ مرسوم، وظیفه کوپ کردن، برعهدۀ نفرِ سمت راستیِ حمال است.

جملاتی از کاربرد کلمه کوپ

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ … ۵۲. پس از کوپ ممکن است به صورت ۳۷ ۳۸ ۳۹ … ۵۲ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ...۳۶ در آید. این حرکت از این روست که تا حدی از تقلب احتمالی شخص ورق‌دهنده جلوگیری شود چرا که پیش از ورق‌دادن معلوم است که ورق پایانی از آنِ ورق‌دهنده خواهد بود و ورق دهنده فرضاً می‌تواند یک ورق آس را برای خود در ته دستهٔ ورق‌ها قرار دهد. با انجام عمل کوپ این آس فرضی به جایی در میانهٔ ورق‌ها خواهد افتاد. گاه (معمولاً در بازی‌های نه چندان جدی) یار حاکم با انگشتانش بر دستهٔ ورق می‌زند و این به این معناست که «بُر ورق‌دهنده را قبول دارد».
این حالت از حکم، بسیار کم اتفاق می‌افتد. مانند حکم ۳ نفره، هر نفر به نفع خود، بازی می‌کند. تنها تفاوت آن با حکم ۳ نفره اینست که به‌جای یک خال۲، باید ۲ عدد از خال‌های ۲ را بیرون انداخت. تا تعداد ورق‌ها بر ۵ بخش پذیر باشد(۱۰=۵÷۵۰). پس از تعیین حاکم و کوپ کردن ورق‌ها توسط یک شخص ثالث، دست‌ها در ۲ سری ۵ تایی داده شده و در آخر، هر نفر ۱۰ورق در دست خود دارد. طبق معمول، برای بردن بازی، باید ۷ دست گرفت.[نیازمند منبع]
در ورودی مجسمه دت گود کوپ (معامله خوب) از سال ۱۹۲۵ توسط هنرمند سی.جی. بونسن ساخته شده‌است. این مجسمه از یک کارخانه آبجوسازی به باغ‌وحش آلبورگ اهدا شد.
تنها کاری که باید انجام داد این است که پیش از بازی، یک خال۲ را از بازی خارج کرد (مثلاً ۲ خشت). تا تعداد ورق‌ها بر ۳، بخش پذیر شود(۱۷=۳÷۵۱). طبق معمول، حاکم را تعیین کرده و پس از کوپ کردن ورق‌ها توسط یک شخص ثالث، دست‌ها در ۱ سری ۵ تایی و۳ سری ۴ تایی داده می‌شود و در پایان، هر شخص، ۱۷ ورق در دست خود دارد. سپس بازی آغاز می‌شود و شخصی که ۷ دست بگیرد، برنده بازی می‌شود. در نظر داشته باشید که حکم سه نفره کتی دارد.[نیازمند منبع]
از آن شراب که در رقص و در سرود آید تن و روان تو بی پای کوپ و رامشگر
در ژوئن ۲۰۱۴، ناوگان اف-۲۲ از اسکادران ۱۹۹ متعلق به گارد ملی هوایی هاوایی، به مالزی فرستاده شد تا در رزمایش کوپ تائوفان[ن] در سال ۲۰۱۴ که توسط نیروهای هوایی اقیانوس آرام و نیروی هوایی سلطنتی مالزی اداره می‌شد، شرکت کند.
بازاریابی اصول اخلاقی نباید با مقررات دولتی که برای بهبود رفاه مصرف‌کنندگان به کار گرفته می‌شوند، مانند کاهش انتشار دی‌اکسید گوگرد برای بهبود کیفیت هوا، اشتباه گرفته شود. آیین‌نامه دولت یک راه حل حقوقی است که برای کاهش یا اصلاح یک مسئله اخلاقی مانند آلودگی هوا که همه ما به‌طور مشترک با آن مواجه هستیم، در نظر گرفته شده‌است. بازاریابی اخلاقی روشن گرایانه زمانی کار می‌کند که شرکت و بازاریاب پیشرفتهای بیشتری را برای بشریت تشخیص دهند که هیچ ارتباطی با آنچه توسط دولتها یا افکار عمومی اعمال می‌شود، ندارد. به عنوان مثال گروه کوپ از سرمایه‌گذاری در تنباکو، خز و هر کشوری که دارای رژیم‌های ظالمانه است، خودداری می‌کند.