کنندگی

معنی کلمه کنندگی در لغت نامه دهخدا

کنندگی. [ ک ُ ن َن ْ دَ/ دِ ] ( حامص ) حالت و کیفیت کننده. فاعلیت. ( فرهنگ فارسی معین ) : و اما کننده ، نه علتی وی از بهر کنندگی است. ( دانشنامه از فرهنگ فارسی ایضاً ).

معنی کلمه کنندگی در فرهنگ عمید

کننده بودن.

معنی کلمه کنندگی در فرهنگ فارسی

حالت و کیفیت کننده فاعلیت : و اما کننده نه علتی وی از بهر کنندگی است .

جملاتی از کاربرد کلمه کنندگی

این سریال در ابتدا قرار بود که در قسمت‌های نیم ساعته ساخته شود اما چندی بعد اعلام شد که زمان در نظر گرفته شده برای هر قسمت، یک ساعت خواهد بود. همچنین در ژانویه ۲۰۱۴ مشخص شد که جاناتان بانکز در این سریال مجدداً نقش «مایک ارمنتراوت» را بازی خواهد کرد. آرون پال، بازیگر نقش جسی پینکمن در بریکینگ بد نیز گفت که شبکه ای‌ام‌سی قراردادی برای ۲۴ قسمت سریال منعقد کرده‌است. گفته شده بود که آرون پال در حال گفتگوهایی جدی برای حضور در این سریال در نقش بازیگر مهمان است که در نهایت مشخص شد قرار نیست چنین اتفاقی روی دهد. تهیه کنندگی این سریال نیز همانند بریکینگ بد بر عهده سونی پیکچرز و ای‌ام‌سی خواهد بود.
با خانمان یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۹۹ به کارگردانی برزو نیک نژاد، به نویسندگی امیر برادران و به تهیه کنندگی زینب تقوایی می‌باشد. اولین قسمت از این مجموعه روز چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ از شبکه سه و آخرین قسمت آن روز شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ پخش شد.
بلانت در سال ۲۰۰۳ با تهیه کنندگی تام روتروک در استودیوی خانگی روتروک، و با نوازندگان و سازهای مختلف اقدام به ضبط آلبوم کرد.
ایرانیوم نام فیلم مستندی ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی رافائل شور و کارگردانی الکس ترمن است، شهره آغداشلو راوی این مستند می باشد. [کلاربون فاند] و [الکس ترمن] نیز نویسندگان این مستند هستند.
فصل دوم این مجموعه تلویزیونی نیز به تهیه کنندگی سیدحسام حسینی از پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت به روی آنتن رفت.