کنترلر

معنی کلمه کنترلر در لغت نامه دهخدا

کنترلر. [ ک ُ رُ ل ُ ] ( فرانسوی ، ص ، اِ ) فرهنگستان ایران «بازبین » را به جای این کلمه اختیار کرده است و آن کسی است که کالا و جنس های تجارتی را رسیدگی کرده برابری آنها را با بارنامه تصدیق می نماید. || کسی که در راه آهن و تماشاخانه ها بلیطهای فروخته شده را بازدید می نماید تا هر کسی مطابق ارزش بلیطدر جای خود قرار گیرد. ( واژه های نو فرهنگستان ایران ). مفتش. ممیز بلیطهای تئاتر و سینما و راه آهن و غیره . ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه کنترلر در فرهنگ عمید

کسی که در راه آهن یا تماشاخانه بلیط ها را رسیدگی می کند، مٲمور کنترل.

معنی کلمه کنترلر در فرهنگ فارسی

فرهنگستان ایران [[ بازبین ]] را بجای این کلمه اختیار کرده است .ممیز بلیط های تاتر و سینما و راه آهن و غیره

جملاتی از کاربرد کلمه کنترلر

پروتکل اوپن فلو به عنوان رایج‌ترین پروتکل ارتباطی بین کنترلر و سوییچ در شبکه نرم‌افزارمحور مطرح می‌شود.
کاربرد عمده این قطعات در ارزیابی عملکرد سیستم و ارائه یک فیدبک با مقدار و وضعیت مناسب است که بدین ترتیب کنترلر سیستم متوجه وضعیت کارکرد آن و چگونگی حالت خروجی خواهد شد.
هنگامی که بازیکنان بر روی زمین قرار گرفتند، تیم می‌تواند سلاح، زره و سایر تجهیزاتی را که در اطراف ساختمان‌ها پراکنده شده‌اند یا در جعبه‌هایی که به‌طور تصادفی در اطراف نقشه توزیع شده‌اند، جست‌وجو کند و در عین حال مراقب دیگر جوخه‌ها باشد. ایپکس لجندز شامل یک «سیستم پینگ» ارتباط غیرکلامی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از کنترلر بازی خود برای برقراری ارتباط با گروه خود جهت‌ها، مکان‌های سلاح، دشمنان و استراتژی‌های پیشنهادی استفاده کنند. در حالی که بازی گزینه‌های حرکتی مشابه سایر شوترها را ارائه می‌کند، برخی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی‌های قبلی تایتان‌فال، مانند توانایی بالا رفتن از دیوارهای کوتاه، سر خوردن از سطوح شیب‌دار و استفاده از خطوط زیپ برای پیمایش سریع یک منطقه را در خود دارد.
برای پشتیبانی از استیم ماشین و استیم او اس، شرکت ولو یک دسته بازی به نام استیم کنترلر توسعه و منتشر کرد.
استفاده از قابلیت های خاص کنترلر دوال سنس
یک کنترلر می‌تواند با فرستادن دستور به مدل وضعیت مدل را ارتقا دهد (تغییر یک سند). همچنین می‌تواند فرمان‌ها را به دیدهای مرتبط بفرستد تا حضور دید را د مدل تغییر دهد.
کنترلر: کنترلر ورودی‌ها را می‌پذیرد و برای مدل یا دید به فرمان تبدیل می‌کند.
ترانسدیوسر قطعه‌ای است که وظیفه تبدیل حالات انرژی به یکدیگر را برعهده دارد، حسگر پارامتر مورد اندازه‌گیری را به ترانسدیوسر تحویل می‌دهد، سپس ترانسدیوسر آن را به یک سیگنال قابل درک برای کنترلر تبدیل می‌کند لذا برای انجام این تبدیل نیاز به یک منبع انرژی خارجی دارد.
به علاوه برای تقسیم اپلیکیشن به سه قسمت، طراحی مدل و دید و کنترلر برهم کنش بین ان‌ها را مشخص می‌کند.
در معماری شبکه نرم‌افزارمحور، بخش کنترل از سویچ حذف شده و سویچ تنها وظیفهٔ انتقال بسته‌ها از درگاه ورودی به درگاه خروجی بر اساس اطلاعات درج شده در جدول مسیریابی را بر عهده دارد. وظیفهٔ فراهم کردن اطلاعات مسیریابی در شبکه به عهدهٔ کنترلر شبکه است که به صورت مستقل از سویچ در شبکه قرار می‌گیرد و معمولاً تعدادی سویچ در شبکه را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.