کلمه الله

معنی کلمه کلمه الله در فرهنگ معین

( کلمة الله ) (کَ لِ مَ ةُ لْ لا ) [ ع . ] (اِمر. ) ۱ - کلمة خدا. ۲ - عیسی (ع ).

معنی کلمه کلمه الله در فرهنگ عمید

( کلمةاللـه ) ۱. کلمۀ خدا.
۲. از القاب حضرت مسیح. &delta، زیرا گفته اند در گهواره تکلم کرد. بعضی گفته اند چون به محض کلمۀ «کن» وجود یافته.

معنی کلمه کلمه الله در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱- کلمه خدا ۲ - عیسی ( ع ) . یا کلمه الله العلیا . عقول طولیه .

معنی کلمه کلمه الله در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] کلمة الله (کتاب). «کلمة الله» تالیف سید حسن حسینی شیرازی، به زبان عربی است و مشتمل بر بیان کلمات و جملات خداوند متعال، اهل بیت علیه السّلام و بزررگان دین می باشد. کتاب، در زمان حاضر به تالیف رسیده است.
کتاب با مقدمه مؤلف آغاز و مطالب در بیست و شش جلد، تنظیم شده است. متن، دارای موضوعات گوناگون در زمینه دینی است که به صورت بسیار منظم و دقیق تدوین شده است.
[ویکی فقه] کلمه الله (کتاب). «کلمة الله» تالیف سید حسن حسینی شیرازی، به زبان عربی است و مشتمل بر بیان کلمات و جملات خداوند متعال، اهل بیت علیه السّلام و بزررگان دین می باشد. کتاب، در زمان حاضر به تالیف رسیده است.
کتاب با مقدمه مؤلف آغاز و مطالب در بیست و شش جلد، تنظیم شده است. متن، دارای موضوعات گوناگون در زمینه دینی است که به صورت بسیار منظم و دقیق تدوین شده است.
گزارش محتوا
مصادر تحقیق در پایان هر جلد بیان شده است. در جلد بیست و ششم، برخی از فهرست های موضوعی مانند آیات قرآن، اجتماعیات، احکام و... بیان شده است. توضیحات در پاورقی ها آمده است.

جملاتی از کاربرد کلمه کلمه الله

و اگر نیز کافر زحمت ننماید بر پادشاه واجب است بغزا رفتن و دیار کفر گشودن و اسلام آشکارا کردن و در اعلا کلمه دین کوشیدن «لتکون کلمه الله هی العلیا».
نامیدن این سوره به نور به این دلیل است که کلمه «نور» هفت بار در این سوره آمده و آیه نور در آن قرار دارد. آیه نور با کلمه الله شروع می‌شود و کلمه نور پنج بار در آن به کار رفته‌است.
از شناخته شده ترین آثار او در میان مردم،‌ تابلو نقاشی کلمه الله است که پس از انقلاب ۱۳۵۷، در حسینیه جماران نصب شد.