کاستر
معنی کلمه کاستر در لغت نامه دهخدا

کاستر

معنی کلمه کاستر در لغت نامه دهخدا

کاستر. [ ت َ ] ( اِ ) کاسر. رجوع به کاسر شود.
کاستر. ( اِخ ) حاکم نشین ناحیه تارن در ساحل «اگو» مصب تارن. جمیت 30781 تن. راه آهن دارد تا 24هزارگزی جنوب شرقی «البی » محصول آن انواع پارچه های پشمی ، و ماهوت و شبکلاه و جوراب و پوست است. زادگاه «داسیه » ، «ساباتیه » میباشد. تمام ناحیه 19 کانتن و 154 کمون و 158000 نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه کاستر در فرهنگ فارسی

کرسی تارن واقع در ساحل اگو مصب تارن ۴۷۵۲۸ تن سکنه راه آهن از آن گذرد انواع پارچه های پشمی ماهوت جوراب و پوست . ناحیه کاستر شامل ۱۹ کانتن و ۱۵۴ کمون و ۲۱۳ / ۸٠٠ تن سکنه است .

معنی کلمه کاستر در دانشنامه عمومی

کاستر دهکده ای در بخش راین - ارفت - کرایس واقع در شهرستان بدبورگ در ایالت نوردراین - وستفالن آلمان است.
کاستر (روستا). کاستر ( به لاتین: Kaster ) یک منطقهٔ مسکونی در بلژیک است که در آنزوژم واقع شده است. کاستر ۴٫۰۸ کیلومتر مربع مساحت و ۸۰۳ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه کاستر در فرهنگ فارسی

معنی کلمه کاستر در دانشنامه آزاد فارسی

کاسْتِر (Castres)
شهری در ولایت تارن، در فرانسه، در ساحل رود آگو، با ۴۷هزار نفر جمعیت (۱۹۹۰). صنایع اصلی آن نساجی، فلزکاری، سفالگری و تولید ابزار فنی و برقی است. شهر مزبور پیرامون صومعه ای متعلق به قرن ۷م بنا شد و گسترش یافت. در قرن ۱۶ پایگاه مذهبی هوگنوها بود.

جملاتی از کاربرد کلمه کاستر

بخش کاستر ۹۳٫۰ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲۰ نفر جمعیت دارد و ۴۵۴ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
در این فیلم ستارگانی همچون جسیکا چستین، نیکلای کاستر والدو، دانیل کش و مگان کارپنتی‌یر حضور یافتند و در ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۳ توسط یونیورسال استودیوز منتشر شد.