کار بزرگ

معنی کلمه کار بزرگ در لغت نامه دهخدا

کار بزرگ. [ رِ ب ُ زُ ] ( ترکیب وصفی ، اِ مرکب ) خطب. ( ترجمان القرآن ) ( دهار ). جلل. فری . خطر.

معنی کلمه کار بزرگ در فرهنگ فارسی

جلل فری خطر

جملاتی از کاربرد کلمه کار بزرگ

اکنون فراز کرد به کار بزرگ دست اکنون فرو گرفت جهان جمله استوار
تأسیس فروشگاه‌های کوروش (بعد از انقلاب فروشگاه قدس نام گرفت) که شبیه فروشگاه‌های هایپر استار و شهروند کنونی بود در آن زمان بسیار کار بزرگ و پر سر و صدایی بود که کمک زیادی به کاهش سرعت تورم می‌کند و موجب ثبات قیمت کالاهای اساسی به دلیل رقابتی شدن فروش محصولات و کوتاه شدن دست دلالان و پایان انحصارگری آنها در چنین فروشگاه‌هایی می‌گردد.
"پیشوا یک بار دیگر باید تاکید کند، که تنها یک ارباب برای لهستانی‌ها وجود دارد، که آن هم آلمانی است؛نمی‌تواند دو ارباب در کنار هم باشند، هیچ رضایتی به این ترتیب وجود ندارد، تمامی نمایندگان جامعه اندیشمندان لهستان باید کشته شوند ... دولت عمومی یک زمین لهستانی است، یک اردوگاه کار بزرگ لهستانی".
برآید ز دستش سه کار بزرگ کز آن خیره گردد دلیر سترگ
کسی بزرگ نگردد مگر ز کار بزرگ گر از تو کار نیاید، زمانه را چه گناه
دگرآنک روزش بباید شمرد به کار بزرگ اندرون دست برد
نه از کار بزرگ آید نهیبش نه از گنج گران آید فریبش
مفرمای بر سفله کار بزرگ مده گله روستا را به گرگ
همان‌طور که آنها حلقه مفقوده ای بین اومانیسم فلسفی هگلی نوشته‌های اولیه مارکس و اقتصاد مارکس متأخر ارائه کردند، گروندریسه مارکس نیز منبع مهمی برای اومانیسم مارکسیست بود. مجموعه ۱۰۰۰ صفحه‌ای از یادداشت‌های کاری مارکس برای سرمایه اولین بار در سال ۱۹۳۹ در مسکو منتشر شد و در سال ۱۹۵۳ به صورت قابل دسترس در دسترس قرار گرفت. نگرانی‌های مارکس اولیه در مورد از خود بیگانگی و مفهوم هگلی دیالکتیک در شکل‌گیری کار بزرگ او بازی می‌شود.
بیفتد ز کردار و کار بزرگ شود روزگارش درشت و سترگ