کاتالانی

معنی کلمه کاتالانی در لغت نامه دهخدا

کاتالانی. ( اِخ ) ( انژلیکا ) مغنیه ایطالیائی متولد در «سینیگاگلیا» ( 1779 - 1819 ).

جملاتی از کاربرد کلمه کاتالانی

از نظر درصد گویشوران زبان باسکی ۲٪، کاتالانی و والنسیایی ۱۷٪ و گالیسی ۷٪ کار برد دارد.
آنجلیکا کاتالانی در اثر ابتلا به بیماری وبا، در سن ۶۹ سالگی در پاریس درگذشت.
در اواخر دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ باشگاه، احیای کوتاه‌مدتی داشت. پس از دو بار قهرمانی در جام موسکاردو،[ر] که رقابتی برای تیم‌های کاتالانی حاضر در دسته ترسرا دیویسیون بود، در هر دو فصل ۱۹۶۱/۶۲ و ۱۹۶۲/۶۳، قهرمان ترسرا دیویسیون شدند. در موقعیت دوم، آنها موفق شدند به سگوندا دیویسیون صعود کنند. پس از پنج سال و در فصل ۱۹۶۷/۶۸، بار دیگر به ترسرا سقوط کردند.
زبان اسپانیایی پرگویش‌ترین زبان در بارسلون است (بر پایه آمار زبانی که در سال ۲۰۱۳ توسط دولت کاتالان گرفته شد) و تقریباً توسط همه مردم فهمیده می‌شود. پس از اسپانیایی زبان کاتالانی دومین زبان پرگویش‌در بارسلون است. این زبان توسط ۹۵٪ مردم فهمیده می‌شود در حالی که ۷۲٫۳٪ می‌توانند آن را سخن بگویند و ۷۹٪ می‌توانند بخوانند و ۵۳٪ می‌توانند بنویسند.
در سال ۱۹۹۱، تیم نام خود را به کریستینک اسپانیول تغییر داد و سه سال بعد به رئال کلاب دپورتیوو اسپانیول بی تغییر نام داد، در حالی که وضعیت تیم ذخیره اسپانیول را نیز به دست آورد. در دهه‌های بعد بین سطوح چهارم و سوم در نوسان بود، طولانی‌ترین دوره آن پنج سال بود، با کسب رتبه دوم در فصل ۰۲–۲۰۰۱. تیم کاتالانی در طول سه دیدار این تیم از پلی آف نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.