ژرمانیا
معنی کلمه ژرمانیا در لغت نامه دهخدا

ژرمانیا

معنی کلمه ژرمانیا در لغت نامه دهخدا

ژرمانیا. [ ژِ ] ( اِخ ) نام ستاره ای است که جز بکمک تلسکوپ دیده نمیشود و آن را لوتر بسال 1884 م. کشف کرد.

معنی کلمه ژرمانیا در فرهنگ فارسی

ستاره ایست که فقط با تلسکوپ دیده میشود و آنرا لوتر بسال ۱۸۸۴ م . کشف کرد .

معنی کلمه ژرمانیا در دانشنامه عمومی

ژرمانیا ( انگلیسی: Germania ) نامی لاتینی جهت اشاره به مناطق جغرافیایی شمال اروپای مرکزی بود که سکونت گاه ژرمن ها به شمار می رفت. این منطقه از دانوب در جنوب تا دریای بالتیک در شمال و از رود راین در غرب تا ویستولا در شرق گسترده بود. قسمت های رومی این سرزمین دو استان امپراتوری روم را تشکیل می دادند که در بر گیرنده ژرمانیای کوچک به سمت شمال ( شامل جنوب هلند، بلژیک و غرب آلمان کنونی ) و ژرمانیای بزرگ به سمت جنوب ( شامل سوئیس، جنوب غرب آلمان و شرق فرانسه کنونی ) بود.
ساکنان عمده ژرمانیا قبایل ژرمن بودند ولی سلت ها، بالت ها، سکاها و بعدها اسلاوهای اولیه نیز در آن سکونت داشتند. یونانیان باستان نخستین افرادی بودند که به قبایل ساکن در این سرزمین اشاره کردند. بعدها ژولیوس سزار درباره قبایل جنگجوی ژرمنی و خطر آن ها برای منطقه گل روم نوشت و تا مدت ها درگیری های نظامی میان نیروهای روم و قبایل بومی ژرمانیا وجود داشت ( جنگ های گالی ) . کامل ترین گزارش درباره ژرمانیا توسط تاسیتوس نگاشته شد.
منشأ نام ژرمانیا نامشخص است ولی این سرزمین از زمان ژولیوس سزار شناخته شد و ممکن است این نام از زبان گلی گرفته شده باشد.
ژرمانیا (فرانسه). ژرمانیا ( به فرانسوی: Germagnat ) یک کمون در فرانسه است که در Canton of Treffort - Cuisiat واقع شده است.
ژرمانیا ۹٫۴۸ کیلومترمربع مساحت و ۱۴۴ نفر جمعیت دارد و ۳۴۴ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه ژرمانیا در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه ژرمانیا

همچنین در افسانه‌های ژرمن نیز چنین اسطوره‌ای دیده می‌شود. در اشعار باستانی این‌گونه حکایت می‌شود که نیای اقوام ژرمن، ماننوس نامیده می‌شد که سرزمین ژرمن‌ها را میان سه پسرش بخش کردند که اینگه وونس (شمال)، هرمینونس (میانه) و ایستائه وونس (جنوب) بودند. تاسیتوس در کتاب ژرمانیا این داستان را آورده‌است.
در اولین سال تأسیس باشگاه، بایرن مونیخ موفق به قهرمانی در رقابت‌های بیسبال بوندس‌لیگا شد. این قهرمانی با برد ۱۰ بر ۶ مقابل باشگاه «تی‌بی ژرمانیا ماینهم» به دست آمد. آنها در فصل بعد یعنی در سال ۱۹۶۳ تا فینال رقابت‌ها راه یافتند و در مقابل همان تیم شکست خوردند تا در دو فصل حضورشان یک قهرمانی و یک نائب‌قهرمانی به دست بیاورند. در ۱۹۶۶ آنها برای باری دیگر نائب‌قهرمان و در آخرین سال حضورشان در این لیگ برای بار سوم به مقام نائب‌قهرمانی رسیدند. یکی از نکات جالب دربارهٔ انحلال این تیم بیسبال این است که در دو سال آخر حضورشان (۱۹۶۹ و ۱۹۷۰) یک‌بار قهرمان و یک بار نائب‌قهرمان شدند.
در پی افزایش جمعیت و شکل‌گیری قدرت در نواحی استپ و ژرمانیا و همچنین
نام آنگل نخستین بار در زبان لاتین به عنوان آنگلیی و در ژرمانیا تاسیتوس آمده‌است. گمان می‌رود که از نام مکانی که در اصل از آنجا بودند گرفته شده‌است.