چوچوله

معنی کلمه چوچوله در لغت نامه دهخدا

چوچوله. [ ل َ / ل ِ ] ( اِ ) اندام کوچکی که نعوظ میکند و در قسمت جلو شرم زن قرار گرفته است. این اندام در زن و سایر پستانداران ماده به یک وضع و شکل جایگزین شده و از دو جسم غاردار غیر اسفنجی تشکیل شده است که بجا و مانند شرم مرد است. از نظر جنین شناسی در هفته هفتم برآمدگی تناسلی دراز و استوانه ای میشود. در قاعده آن مجرای ادرار وسینوس اوروژنیتال از خارج بسته میشود. اما در زن برآمدگی تکمه مانند تناسلی به چوچوله بدل میشود و سینوس اوروژنیتال بازمیماند و تشکیل دهلیز را میدهد. این عنصر مرکز احساسات شهوانی است. رجوع به چچله شود.

معنی کلمه چوچوله در فرهنگ معین

(لِ ) (اِ. ) زایده ای که در مهبل پستانداران ماده وجوددارد و ازنظر تحریک - پذیری و چگونگی جریان خون درآن مشابه آلت تناسلی نر است .

معنی کلمه چوچوله در فرهنگ فارسی

( اسم ) گوشتی مانند زبان در فرج زنان .
اندام کوچکی که نعوظ میکند و در قسمت جلو شرم زن قرار گرفته است ٠

معنی کلمه چوچوله در ویکی واژه

زایده‌ای که در بخش قدامی مهبل پستانداران ماده وجود دارد و ازنظر تحریک - پذیری و چگونگی جریان خون در آن مشابه آلت تناسلی نر است.

جملاتی از کاربرد کلمه چوچوله

بزرگی کلیتوریس یا کلیتورومگالی یا ماکروکلیتوریس حالتی است که در آن کلیتوریس (چوچوله) به‌طور غیرطبیعی بزرگ باشد و بیشتر در افراد بیناجنس مشاهده می‌شود. برخی افراد همچنین به‌منظور اصلاح بدن، به‌صورت خودخواسته اقدام به بزرگ کردن چوچوله با بهره‌گیری از استروئیدهای آنابولیک از جمله تزریق تستوسترون می‌نمایند. بزرگ‌چوچولگی با بزرگ شدن چوچوله بر اثر برانگیختگی جنسی تفاوت دارد.
بدنسازان زن و ورزشکارانی که از آندروژن استفاده می‌کنند، در درجه اول برای تقویت رشد عضلانی، قدرت و ظاهر، ممکن است بزرگ شدن چوچوله و افزایش میل جنسی را نیز به وضوح تجربه کنند. برای مردان تراجنسی که از تستوسترون به عنوان بخشی از هورمون‌درمانی تراجنسی (زن به مرد) بهره می‌برند، شبیه شدن چوچوله به کیر می‌تواند یک اثر مطلوب باشد. زنانی که به دلایل درمانی از تستوسترون استفاده می‌کنند، (درمان کم‌بود میل جنسی، پیش‌گیری از پوکی استخوان، به عنوان بخشی از رژیم ضد افسردگی و غیره) برخی از حالت‌های بزرگ‌شدگی چوچوله را تجربه می‌کنند. اگرچه دوزهایی که منجر به این شرایط می‌شوند بسیار کمتر است. برخی حالات بزرگ‌چوچولگی در دختران کوچک به سبب خودارضایی گزارش شده‌است.
بزرگ کردن کلیتوریس یک روش اصلاح بدن است که به‌منظور افزایش اندازه چوچوله و لذت جنسی به‌کار برده می‌شود. بزرگ کردن چوچوله به کمک ابزارهای مختلف انجام شده و می‌تواند دارای عوارض جانبی بالقوه باشد.
در اتلس آناتومی جنسی انسان (1949) توسط رابرت لاتو دیکینسون، چوچوله معمولی دارای عرض ۳ تا ۴ میلی‌متر تعریف شده و طول آن نیز ۴ تا ۵ میلی‌متر است. در ادبیات پزشکی زنان و زایمان، بزرگ‌چوچولگی حالتی است که شاخص چوچوله (حاضل عرض‌های طولی و عرضی) بیشتر از ۳۵ میلی‌متر باشد که تقریباً دو برابر اندازه ای است که برای سر چوچوله در اندازه متوسط در نظر گرفته شده است.
بزرگ بودن چوچوله به‌صورت مادرزادی را بزرگ‌چوچولگی یا ماکروکلیتوریس می‌نامند. بزرگ‌چوچولگی حالتی است که در آن چوچوله فرد به‌صورت مادرزادی و غیرطبیعی دارای انداز بزرگی باشد. باید توجه داشت که هر دو این حالت‌ها با بزرگ شدن چوچوله بر اثر برانگیختگی جنسی تفاوت دارد.
پمپ چوچوله یکی دیگر از روشهای کاربردی برای بزرگ کردن چوچوله است. شواهد اثبات اثربخشی آن هنوز وجود ندارد، اما همچنان یک روشی محبوب است. خطرات احتمالی پمپاژ در خلأ برای کسانی که با بزرگ کردن کیر آشنا هستند، کاملاً شناخته شده‌است. اگر فشار خلأ اعمال شده بیش از حد باشد، می‌تواند باعث ترکیدن رگ‌های خونی، کبودی، تاول زدن، آسیب به بافت نعوظ و سایر انواع تروما شود. فشار ایمن معمولاً کمتر از ۵ جیوه در خلأ یا ۱۷/۱ اتمسفر (۱۶ کیلو پاسکال) در نظر گرفته می‌شود.