چاه شیرین

چاه شیرین

معنی کلمه چاه شیرین در لغت نامه دهخدا

چاه شیرین. ( اِخ ) دهی است از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان شیراز که در 29 هزارگزی جنوب خاور شیراز، کنار راه فرعی شیراز به گشکان واقع شده. کوهستانی و معتدل است و 188 تن سکنه دارد. آبش از چاه ، محصولش غلات ، تنباکو و صیفی شغل اهالی زراعت. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7 ).
چاه شیرین. ( اِخ ) دهی است از دهستان لیراوی بخش دیلم شهرستان بوشهر که در 21 هزارگزی جنوب خاور دیلم و 2 هزارگزی راه فرعی گچساران به دیلم واقع شده. جلگه ، گرمسیر و مالاریائی است و 86 تن سکنه دارد. آبش از چاه ، محصولش غلات ، شغل اهالی زراعت وراهش مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7 ).

معنی کلمه چاه شیرین در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان لیراوی بخش دیلم شهرستان بوشهر

معنی کلمه چاه شیرین در دانشنامه عمومی

چاه شیرین (سرایان). چاه شیرین روستایی در دهستان سه قلعه بخش سه قلعه شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا کمتر از ۳ خانوار بوده است.
چاه شیرین (میامی). چاه شیرین یک روستا در ایران است که در شهرستان میامی استان سمنان واقع شده است.
این روستا در دهستان کلاته های شرقی قرار دارد ولی تا اوایل دهه نود خورشیدی یکی از روستاهای دهستان فرومد در بخش مرکزی شهرستان میامی بوده است. چاه شیرین ۲۱۹ نفر جمعیت دارد.
چاه شیرین (میناب). چاه شیرین، روستایی در دهستان گوربند بخش مرکزی شهرستان میناب در استان هرمزگان ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۱٬۰۳۹ نفر ( ۲۹۳ خانوار ) بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه چاه شیرین

آرامگاه طاق شفیع مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان پل‌دختر، بخش مرکزی، دهستان میان کوه غربی، ۵۰ متری جنوب روستای چاه شیرین واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۱۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.