پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

معنی کلمه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در دانشنامه اسلامی

[ویکی اهل البیت] پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات ایران. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ پژوهشگاهی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور پاسخ گویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در حوزه علوم و فناوری اطلاعات و مدیریت مدارک علمی تاسیس شده است.
از جمله خدمات این پژوهشگاه در زمینه مدیریت اطلاعات و اطلاع رسانی، اشاعه اطلاعات علمی پایان نامه ها، طرح های پژوهشی، همایش ها، مقاله ها و گزارش های دولتی تولید شده در داخل کشور است.
آدرس پایگاه اینترنتی این پژوهشگاه از این قرار است: http://www.irandoc.ac.ir

جملاتی از کاربرد کلمه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

سیاست‌گذاری در زمینه علم و فناوری در کشور به اطلاعاتی نیاز دارد که فراهم‌آوری بخشی از آن را این پژوهشگاه در سامانه ملی اطلاعات تحقیقاتی (سمات ملی) و بخشی را نیز در داشبورد مدیران انجام می‌دهد. دبیرخانه کمیسیون مدیریت اطلاعات علم و فناوری نیز که در قلمرو وزارت عتف، سیاست‌گذاری می‌کند در اینجاست. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نماینده ایران در شبکه اطلاع‌رسانی آسیا و اقیانوسیه: «اپین» نیز هست از سوی برنامه اطلاعات برای همه یونسکو هدایت می‌شود.
در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی حکمی، دکتر محمد حسن‌زاده را به سمت ریاست پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) منصوب نمود.
طرح امین توافقی رسمی میان تعدادی کتابخانه دانشگاهی است که بر اساس آن، هر کتابخانه می‌تواند مدارک مورد نیاز کاربران خود را که در مجموعه‌اش موجود نیستند از سایر کتابخانه‌ها امانت گرفته و به کاربر خود تحویل دهد. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هماهنگ‌کننده و متولی طرح امین است.