پالو
معنی کلمه پالو در لغت نامه دهخدا

پالو

معنی کلمه پالو در لغت نامه دهخدا

پالو. ( اِخ ) قصبه ای در شمال غربی دیاربکر واقع در ساحل راست رود مراد، ارتفاع آن از دریا 800 گز و دارای 7500 تن سکنه است و در آنجا آثار عتیقه ای بخطوط میخی باشد.
پالو. ( اِ ) زگیل. ثُؤلُول. آژخ. ژخ. دانهای سخت چند عدس یا خردتر که بر اندام آدمی روید و درد نکند و پخته نشود. در بعض مواضع فارس و عراق گوک و بترکی گونیک و بزبان تبریز سگیل و بهندی مسه گویند. ( رشیدی ). گوگه :
ای عشق ز من دور که بر دل همه رنجی
همچون زبر چشم یکی محکم پالو.شاکر بخاری.

معنی کلمه پالو در فرهنگ عمید

= بالو

معنی کلمه پالو در فرهنگ فارسی

زگیل ژخ

معنی کلمه پالو در دانشنامه عمومی

پالو ( اندونزیایی: Kota Palu ) یکی از شهرهای اندونزی است که در جزیرهٔ سولاوسی قرار گرفته است. این شهر در ۱۶۵۰ کیلومتری شمال شرق جاکارتا و در مختصات جغرافیایی ۰ درجه و ۵۴ دقیقهٔ جنوبی و ۱۱۹ درجه و ۵۰ درجهٔ شرقی واقع شده است.
پالو در دهانهٔ رودخانهٔ پالو و در ساحل خلیج کوچکی قرار گرفته است. آب و هوای این شهر بسیار خشک است و به وسیلهٔ برآمدگی کوه های پیرامونش محافظت می شود.
پالو پایتخت استان سولاوسی مرکزی است. مساحت این شهر ۳۹۵٫۰۶ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن در حدود ۲۷۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.
• وب گاه رسمی پالو
پالو (ترکیه). پالو ( به ترکی استانبولی: Palu ) یک منطقهٔ مسکونی در ترکیه است که در استان الازیغ واقع شده است.
معنی کلمه پالو در فرهنگ عمید
معنی کلمه پالو در فرهنگ فارسی
معنی کلمه پالو در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه پالو

جملاتی از کاربرد کلمه پالو

با توجه به دستاوردهای خود، در سال ۱۹۵۹ اوباما بورسیه تحصیلی در اقتصاد را از طریق برنامه ای که توسط رهبر ملی‌گرا تام امبویا برگزار شد، دریافت کرد. این برنامه آموزش در غرب را به دانش آموزان برجسته کنیایی ارائه می‌کرد. حامیان مالی اولیه این برنامه عبارت بودند از هری بلافونته، سیدنی پواتیه، جکی رابینسون، و الیزابت مونی کرک، مدافع سوادآموزی که بیشترین حمایت مالی را برای سالهای اولیه اوباما در ایالات متحده ارائه کرد. کرک و همکارش هلن ام رابرتز از پالو آلتو پول لازم را برای سفر اوباما به ایالات متحده جمع‌آوری کردند.
برایان در ۱۰ دسامبر ۱۹۸۴ در پالو آلتو، کالیفرنیا زاده شد. مادرش کتابدار تاریخ هنر و پدرش استاد اخلاق و فناوری در دانشگاه استنفورد بود و خودش دانش‌آموختهٔ رشته زبان انگلیسی دانشگاه دوک است و در همان‌جا گواهی‌نامهٔ آموزش فیلم/ویدئو/دیجیتال دریافت کرد.
اندی دانشگاه استانفورد را برای تأسیس شرکت سان مایکروسیستمز ترک کرد و کارمند شماره یک شرکت شد. بیل جوی نیز که در تیم توسعه بی‌اس‌دی عضویت داشت؛ به کارمند شماره چهار شرکت تبدیل شد. برای مدتی نیز بکتولشیم و جوی حتی محل سکونتشان نیز مشترک بود؛ آپارتمانی در پالو آلتو.
در سال ۱۹۸۷، گاراژ پالو آلتو که هیولت و پاکارد کسب‌وکارشان را از آنجا راه‌اندازی کردند به عنوان یکی از نقطه عطف‌های تاریخی ایالت کالیفرنیا در نظر گرفته شد.
لی در ۱۹ مارس ۱۹۳۷ در پالو آلتو، کالیفرنیا درگذشت.
آزاده معاونی روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی آمریکایی متولد ۱۹۷۶ در پالو آلتو، کالیفرنیا است.
استیو جابز در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت. گواهی فوت جابز نشان می‌دهد که او حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر در خانه‌اش در پالو آلتو در کالیفرنیا، بر اثر ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده درگذشت. جابز پس از برگزاری یک مراسم تدفین کوچک و خصوصی در تاریخ ۷ اکتبر، در یک قبرستان عمومی به نام «آلتا مسا مموریال پارک»[واژه‌نامه ۴۰] در پالو آلتو به خاک سپرده شد.
این استان در تاریخ ۱۳ آوریل ۱۹۶۴ تأسیس شده و پایتخت آن، شهر پالو است.
این شرکت در سال ۱۹۸۳ به دست اسکات کوک و تام پرولکس در پالو آلتو، کالیفرنیا بنیان‌گذاری شد.
شرکت ئی-ترید در سال ۱۹۸۲ توسط ویلیام پورتر و برنارد نیوکام در شهر پالو آلتو، کالیفرنیا با سرمایه ۱۵ هزار دلار، تأسیس شد. این شرکت در فوریه ۲۰۲۰ به ارزش ۱۳ میلیارد دلار، توسط مورگان استنلی خریداری شد. دفتر مرکزی ئی-ترید در شهر نیویورک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.