پارکر

معنی کلمه پارکر در لغت نامه دهخدا

پارکر. [ ک ِ ] ( اِخ ) ویلیام. امیرالبحر انگلیسی مولد المینتون هال بسال 1781 م./ 1195 هَ. ق. و وفات بسال 1866 م.1282/ هَ. ق.

معنی کلمه پارکر در فرهنگ فارسی

امیر البحر انگلیسی

جملاتی از کاربرد کلمه پارکر

مهم‌ترین ساخته آلن پارکر، دیوار پینک فلوید (۱۹۸۲) است. این فیلم، صدای نسل زاده جنگ جهانی دوم است که با وجود پیشرفت و آسایش مدرن، هنوز از کابوس تجربه‌های تاریک جنگ و مدرسه، رها نشده‌اند. پارکر در هیچ‌کدام از فیلم‌های بعدی خود نتوانست صدای یک نسل بودن را تکرار کند.
او در سال ۲۰۰۷ با تونی پارکر بسکتبالیست حاضر در ان بی ای ازدواج کرد اما در سال ۲۰۱۰ از او جدا گردید.
نیوجرسی یکی از سه ایالاتی بودند (به همراه دلاور و کنتاکی) که موجب دو پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری شدند. در خلال جنگ داخلی آمریکا ایالت توسط فرماندار جمهوری‌خواه، چارلز اسمیت اولدن و سپس فرماندار دموکرات، جوئل پارکر اداره می‌شد. نیوجرسی ۸۰٬۰۰۰ نفر از اهالی خود را در ارتش شمالی از دست داد. برخلاف بسیاری از ایالات، حتی ایالات شمالی، هیچ نبردی از جنگ داخلی در این ایالت رخ نداد.
شخصیت کارتونی مجموعه تلویزیونی ساوت پارک است که با صدای تری پارکر به نمایش درمی آید.
بتی آندوخار در تاریخ ۵ ژوئن ۱۹۹۷ از دنیا رفت و همسرش تا سال‌ها پس از او در قید حیات بود. پیکر او به عنوان یک سناتور، در گورستان ایالتی تگزاس در شهر آستین دفن شد. همسرش، جان، چندی بعد با مری پارکر ازدواج کرد و پس از اینکه در سال ۲۰۰۳ درگذشت بنا به درخواست شخص او، در جوار همسر اولش در گورستان ایالتی تگزاس به خاک سپرده شد.
زوئی آر. کاساوتیس برای این فیلم برنده جایزه هیئت داوران بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فیلادلفیا ۲۰۰۷ شده‌است. این فیلم نامزد دو جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین نقش اول زن برای پارکر پوزی و بهترین فیلمنامه اول برای زوئی آر. کاساوتیس شد. همچنین این فیلم ۴ بار دیگر نیز کاندید دریافت جایزه از فستیوال‌های معتبر جهانی گردیده‌است.
زندگینامه مشهورترین معمار تاریخ آمریکا، فرانک لوید رایت، نوشته برندن جیل است. جیل تجربیات خود از زندگی در شهر نیویورک را در کتابی با عنوان یک عمر در نیویورک: دوستان و دیگران به رشته تحریر درآورد و در آن از دوستان و آشنایان مشهور خود، از جمله دوروتی پارکر و النور روزولت (همسر فرانکلین روزولت)، نوشت.