وارگ

وارگ

معنی کلمه وارگ در لغت نامه دهخدا

وارگ. [ رِ ] ( اِخ ) قبیله ای است در اسکاندیناو، آنان در نیمه دوم قرن نهم میلادی به داخل روسیه نفوذ کردند و فنلاندیها و اسلاویها را مطیع خویش ساختند. رئیس آنان روریک لقب دوک کبیر را یافت ودولتی تأسیس کرد. رجوع به قاموس الاعلام ترکی شود.

معنی کلمه وارگ در فرهنگ فارسی

قبیله ایست در اسکاندینا آنان در نیمه دوم قن نهم میلادی بداخل روسیه نفوذ کردند و فنلاندیها و اسلاویها را مطیع خویش ساختند .

معنی کلمه وارگ در دانشنامه عمومی

وارگ در فانتزی سرزمین میانه اثر جی. آر. آر. تالکین نوعی گرگ بزرگ و پلید است که گاه اورک ها بر آن سوار می شوند. او نام و ویژگی های وارگ های خود را با ترکیب معانی و اسطوره های نورس و انگلیسی باستان گرفته است.
وارگ ها در آثار الهام گرفته از تالکین در کتاب های تخیلی توسط نویسندگانی همچون جرج آر. آر. مارتین، و در رسانه همچون بازی ویدئویی و بازی نقش آفرینی حضور دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه وارگ

حداکثر ارتفاع آبشار وارگ یا وارک، ۵۷ متر و عرض ۵۰ متر است که در فصل کم‌آبی، آبشار اول دارای ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و آبشار دوم نیز دارای ۱۵٫۵ متر و عرض ۵٫۵۶ متر می‌باشد.
او نمی‌تواند اتفاقی که موجب پرت شدنش شد را پس از به هوش آمدن به یاد بیاورد. وی کم‌کم متوجه می‌شود که توانایی دریافت ارتباط با ذهن گرگش را به دست آورده و یک وارگ یا اسکین‌چِنجر شده‌است (وارگ شخصی است که توانایی ورود به ذهن یک حیوان را دارد و می‌تواند اعمال آن حیوان را کنترل کند).
گندالف سردستگی مأموریت را در نیمه کار به خود گروه سپرد و آن‌ها را ترک کرد. مأموریت با موفقیت انجام شد، اسماگ کشته شد و اورک‌ها و وارگهای کوهستان مه‌آلود توسط اتحاد دورف‌های اره‌بور، مردمان دیل و الف‌های ناندور از میرک‌وود در جنگ پنج سپاه شکست خوردند. گندالف به هدفش برای کشتن اسماگ که سائورون می‌توانست از او به عنوان خطری بزرگ استفاده کند، رسید و همچنین تعداد زیادی اورک و وارگ کشته شدند که باعث شد ریوندل و لوتلورین از تهدید اورک‌های کوهستان مه‌آلود در امان بماندند.