هودا

معنی کلمه هودا در فرهنگ اسم ها

اسم: هودا (دختر) (فارسی) (تلفظ: hudā) (فارسی: هودا) (انگلیسی: huda)
معنی: نیک اندیش، نیک خواه، دانا، بخرد

معنی کلمه هودا در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی هُوداً: یهودیان
ریشه کلمه:
هود (۲۱ بار)
«علیه السلام» از انبیاء کرام و نام مبارکش هفت بار در قرآن آمده است. آن حضرت بر قومی به نام عاد مبعوث شد و در اثر عدم قبول دعوت وی چون مهلت خدائی به سر آمد بادی سرد و سوزان و زوزه کش، هفت شب و هشت روز به دیار آنها وزیدن گرفت و خون را در بدنها منجمد کرد و همه تار و مار شدند . درباره آن باد در «روح» تحت عنوان بادی که قوم عاد را از بین برد بررسی کامل کرده‏ایم. و نیز در «عاد» راجع به آن قوم صحبت شده است. هود «علیه السلام» در احقاف مبعوث شد که در «حقف» گذشت، قوم او انسان‏های ماقبل تاریخ‏اند و ذکری در تواریخ از آنها نیامده و در تورات فعلی اشاره‏ای به آنها نشده است فقط قرآن کریم مقداری از حالات آنها را در ضمن آیات نقل کرده است آیاتی که نام هود «علیه السلام» در آنها آمده به قرار ذیل است: . . .

جملاتی از کاربرد کلمه هودا

فَأَنْجَیْناهُ یعنی: هودا عند نزول العذاب، وَ الَّذِینَ مَعَهُ یعنی من آمن به بِرَحْمَةٍ مِنَّا ای بنعمة منا علیهم، و کذلک حکم اللَّه ان ینجی الانبیاء و المؤمنین.
ای نائوماسا در روستای هودا در استان توتومی به دنیا آمد. نام دوران کودکی او توراماتسو (虎松) بعداً مانچیو (万千代) بود. خانواده او، مانند توکوگاوا، در ابتدا نگهبانان خاندان ایماگاوا بودند، اما پس از مرگ رهبر این خاندان، ایماگاوا یوشیموتو، در نبرد اوکه‌هازاما (۱۵۶۰)، سردرگمی و هرج و مرج عمومی به وجود آمد. پدر نائوماسا، ای نائوچیکا، توسط جانشین پارانوئید یوشیموتو، ایماگاوا اوجیزانه، به دروغ به خیانت محکوم شد و متعاقباً کشته شد.
در مهٔ ۲۰۲۰ گزارش شد جو روسو برای نوشتن دنباله‌ای برای استخراج استخدام شده بود، با این هدف که هم سم هارگریو و هم کریس همسورث بازگردند. در دسامبر ۲۰۲۰، برادران روسو اظهار داشتند که فراتر از دنباله، امیدوارند مجموعه‌ای از فیلم‌ها را در دنیای استخراج بسازند تا نه تنها برخی از شخصیت‌های معرفی شده در فیلم نخست را بررسی کنند، بلکه به‌طور بالقوه یک جهان سینمایی از این مجموعه راه‌اندازی کنند. در ژانویه ۲۰۲۱، شایعه شد که برادران روسو در حال کار بر روی داستان پیدایشی برای شخصیت راندیپ هودا در فیلم نخست هستند.
در مهٔ ۲۰۲۰، گزارش شد که جو روسو برای نوشتن دنباله‌ای برای این فیلم استخدام شده بود، با این هدف که هم سم هارگریو و هم کریس همسورث بازگردند. در دسامبر ۲۰۲۰، برادران روسو گفتند که فراتر از دنباله، امیدوارند مجموعه‌ای از فیلم‌ها در دنیای استخراج بسازند تا نه تنها برخی از شخصیت‌های معرفی‌شده در فیلم اول را کشف کنند، بلکه به‌طور بالقوه یک جهان سینمایی را راه‌اندازی کنند. در ژانویه ۲۰۲۱، شایعه شده بود که برادران روسو نیز در حال کار بر روی یک داستان اصلی برای شخصیت راندیپ هودا در فیلم هستند.