هم عقیده

معنی کلمه هم عقیده در لغت نامه دهخدا

هم عقیده. [ هََ ع َ دَ / دِ ] ( ص مرکب ) دو تن که درباره امری دارای یک نظر و عقیده باشند.

معنی کلمه هم عقیده در فرهنگ عمید

دو یا چند تن که بر یک رٲی و عقیده باشند.

جملاتی از کاربرد کلمه هم عقیده

ژیسکاردستن در مصاحبه با روزنامه توس در سال ۱۳۷۷ گفت تنها کشوری که در این جلسه زنگ خاتمه حکومت شاه را به صدا درآورد کارتر بود. او معتقد بود وقت تغییر حکومت ایران است به‌طوری که همه ما متحیر و متعجب شدیم. چون تا آن‌جا که ما مطلع بودیم آمریکا پشتیبان حکومت وقت ایران بود…کارتر در این جلسه اصرار داشت که هیچ امیدی به بقای حکومت شاه نیست و او از این حکومت حمایت نخواهد کرد و احتمال برقراری یک حکومت نظامی را می‌داد و نخست‌وزیر انگلیس نیز با کارتر در مورد لزوم خروج شاه از ایران هم عقیده بود ولی او و هلموت اشمیت به یک تحول صلح‌آمیز امید داشته و از نظریه آمریکایی‌ها غافلگیر شده بودند.
بازی‌های استقلال در طول فصل با انتقاد رسانه‌ها و طرفداران باشگاه روبه‌رو شد. گروهی معتقد بودند که رولند کخ در گذشته تنها دستیار و کمک‌مربی بوده است و نمی‌تواند نفر اول کادر فنی تیم باشد. این منتقدان تغییر مداوم مهره‌چینی و شیوه بازی تیم را دلیل گفتهٔ خود می‌دانستند. گروهی دیگر هم عقیده داشتند که کخ کارنامه قابل دفاعی در فوتبال اروپا داشته است و باید به او زمان بیش‌تری داد تا در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. در نهایت در ابتدای اردی‌بهشت ۱۳۸۲ و پس از پایان هفتهٔ بیستم بازی‌ها، کخ از سرمربی‌گری برکنار شد و جواد زرینچه به عنوان مربی جایگزین او شد. پس از برکناری کخ استقلال نتایج بدتری را کسب کرد.
انجمن اتحاد دارای اهداف سیاسی و آزادیخواهانه بود و به تدریج پیروان و اعضایی پیدا کرد که افراد سرشناس، فاضل و معاریف آن زمان همدان نظیر علی محمدآزاد، محمدباقر الفت اصفهانی، فیاض (از روحانیون فاضل) میرزا لطف‌الله جمالی، غلامحسین شهشهانی، موسی نثری از آن جمله بودند. انجمن اتحاد اولین انجمن سیاسی در همدان بود که روزنامه‌ای در این راستا به نام روزنامه الفت انتشار داد. روحانیون همدان نیز با این نهضت همراه و هم عقیده بودند.