هم رو

معنی کلمه هم رو در لغت نامه دهخدا

هم رو. [ هََ رَ / رُو ] ( نف مرکب ) همراه و همسفر و رفیق. ( آنندراج ).
هم رو. [ هََ ] ( ص مرکب ) روبه رو. هم صورت. ( آنندراج ).، همرو. [ هََ ] ( اِ ) امرود. نوعی از درختهای شمال ایران. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه هم رو در فرهنگ عمید

روبه رو، مقابل.
۱. باهم رونده، همراه.
۲. هم سفر.

معنی کلمه هم رو در فرهنگ فارسی

امرود نوعی از درختهای شمال ایران

معنی کلمه هم رو در فرهنگستان زبان و ادب

{concurrent} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] ویژگی دو یا چند عمل که در رایانه به طور هم زمان انجام می شوند

جملاتی از کاربرد کلمه هم رو

باتوجه به حمایت دولت ووامهای نسبتا خوبی که جهت مسکن روستایی تخصیص یافت اکثریت بافت منازل روستا نوسازی شده وحتی شهرک جدیدی با بافت های به روز ومهندسی سازایجاد شده که تعداد خانوار وجمعیت روستایی هم رو به بالا است.
عیش اگر هم رو دهد بی‌تلخی اندوه نیست همچو نوروزی که واقع در محرم می‌شود
کسی کز آستانش رو بتابد عجب کز آینه هم رو بیابد
گردشگری افغانستان در ۱۹۷۷, در اوج خود بوده‌است. گردشگران بسیاری از سراسر جهان از اروپا و آمریکا برای بازدید افغانستان می‌آمدند. تمام آنها با انقلاب ۱۹۷۸, ختم شدند. هرچند تعداد سیاحان هنوز هم رو به افزایش هستند با وجود ناامنی‌های زیادی که است. تقریباً ۲۰'۰۰۰ گردشگر خارجی هر ساله از افغانستان بازدید می‌کند. گردشگران از رفتن به مناطق تحت تسلط طالبان باید خودداری کنند.
گواهی ضیا هم او گواهی قمر هم رو گواهی مشک اذفربو که بر عالم وزانستی
لَنگلی و هومر فرزندان یک خانواده‌ی نسبتاً ثروتمند بودند. لَنگلی، پیانیست حرفه‌ای و هومر وکیل دادگستری بود، اما دو برادر به دلیل ابتلا به اختلال وسواس فکری عملی، به گوشه‌نشینی و زباله‌جمع‌کنی روی آوردند. آب و برقشان به علت نپرداختن بدهی‌های عقب‌افتاده قطع شد و رفته رفته وضع سلامت‌شان هم رو به وخامت گذاشت. هومر بر اثر ابتلا به بیماری نابینا شد و لنگلی مجبور شد به تنهایی در خیابان‌ها آشغال جمع کند.
تو هم رو زمیدان رزمش بتاب درین کینه چندین میاور شتاب
سوی ایوان نهاده روز و شب این خضر داراخو تو هم رو در رکاب او برای فخر تا ایوان
تو هم رو جفت جفت آور ایاغ از راح ریحان بو
هنگام مرگ شاهرخ از میان پسرانش تنها الغ بیگ میرزا در قید حیات بود، که او هم بیشتر یک محقق و عالم ریاضی بود تا یک فرمانروا. از این رو پس از یک دوره نسبی ثبات، انحطاط خاندان تیموری دوباره آغاز شد و این بار با سرعت بیشتری هم رو به تلاشی و اضمحلال رفت. کشمکش بین بازماندگان شاهرخ ده سالی به طول انجامید تا این که ابوسعید، نواده میرانشاه و پسر میرزا سلطان‌محمد مدتی تفوق یافت، اما دیری نپایید که دوران فرمانروایی او نیز به پایان رسید به‌طوری‌که در یک دهه بعد، به دست میرزا یادگار محمد، نواده بایسنقر که به اردوی آق قویونلو پیوسته بود به قتل رسید. به این ترتیب با مرگ ابوسعید در رجب ۸۷۲ ه‍.ق / فوریه ۱۴۶۸ م، دوران فرمانروایی تیموریان به‌سر آمد.
ورودی جنوبی هم رو به روی پل رومی قرار دارد و برای خروج پله های کمتری دارد و در رو به روی آن فضای کافی برای پارک کردن دوچرخه و موتورسیکلت وجود دارد.
هرکه سوی قبله مقصود رو می‌آورد قبله مقصود هم رو سوی او می‌آورد
مزاج دلبری را گرم رویی‌ها نمی‌سازد مده ای شمع خوبان این قدر هم رو به پروانه
سال ۹۹ به موازات آزاد شدن سهام عدالت بعد از چهارده سال و همچنین رشد بی‌رویه نرخ ارز، شاخص بورس هم رو به افزایش بود به گونه‌ای که شاخص کل به عنوان میانگین بازار از ۵۰۸ هزار واحد در ابتدای سال ۹۹ به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در نیمه مرداد همان سال افزایش یافت و این باعث روی‌آوری عده زیادی از مردم به حضور در بورس شد و بعد از آن شاخص کل بورس مرتب کاهش یافت، به گونه‌ای که در پایان سال شاخص کل بورس با رشد ۱۵۰ درصدی به حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.
با گذشت زمان و با رواج روزافزون کاربردهای حیاتی اینترنت در جوامع گوناگون تعداد کشورهایی که دسترسی به اینترنت را به صورت مطلوب و با سرعت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهند هم رو به فزونی و افزایش است.
چشمی که بها دارد هم رو به قفا دارد خود نیز رخ خود را از حیرتیانستی
بگفتا: بلی نیستم زین دیار بگفتش: تو هم رو به شادی بیار