هزارتوی

معنی کلمه هزارتوی در لغت نامه دهخدا

هزارتوی. [ هََ / هَِ ] ( اِ مرکب ) شکنبه گوسفند و جز آن که گیپادر آن انداخته طبخ می کنند، و آن خانه های بسیار دارد، و آن را هزارخانه هم گویند. ( آنندراج ). و به عربی رمانه خوانند. ( برهان ). سی تو. هزارلا. هزارخانه. ( حاشیه برهان چ معین ). رمانه. ( از السامی فی الاسامی ).

معنی کلمه هزارتوی در فرهنگ عمید

= هزارلا

معنی کلمه هزارتوی در فرهنگ فارسی

( هزارتو ی ) (اسم ) سی تو هزارخانه هزارلا

جملاتی از کاربرد کلمه هزارتوی

پسر او را دنبال می‌کند و با خروج از خانه متوجه می‌شود که شهر کاملاً خود را به صورت یک قالب هزارتوی قلعه ای درآورده است که روی آب شناور است و هیچ انتهایی برای آن دیده نمی‌شود. او سرانجام با دختر متحد می‌شود و این دو از ناشناخته که همیشه در تعقیب آن‌ها بود فرار می‌کنند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به هزارتوی پن، پلتفرم و آخرین روزها اشاره کرد.
در آگوست سال دو هزار یک کاربر با نام مستعار میتراندیر در سایت هزارتوی خاکستری وبسایتی برای پازل ها و پارل حل کردن در یک تالار گفتگو اینترنتی بازی مافیایی را برگذار کرد . جفت سایت هزارتوی خاکستری و سایت خواهرش مافیااسکام ادعا می کنند این اولین بازی مافیا در یک تالار گفتگو بود . از آنجا مافیا به بسیاری از جوامع آنلاین گسترش یافت .
شبکه‌ای از مسیرهای درختان راهی رسمی برای مشخص کردن فواره‌ها و معماری ساختمان نمایشگاه ایجاد کرده‌است. این راه، شامل یک دنباله از چنارها است که مسیر را به ساختمان سلطنتی راهنمایی میکنند.دو دریاچه زینتی در قسمت جنوبی پارک قرار دارند. قسمت شمالی شامل موزه، زمین تنیس، انبار و محل تعمیر و نگهداری، خانه موزه‌داران و زمین بازی کودکان است که به صورت یک هزارتوی ویکتوریایی طراحی شده‌است.
ایکاروس (به یونانی: Ἴκαρος) نام شخصیتی افسانه‌ای در اساطیر یونانی، پسر دایدالوس معمار هزارتوی کرت بود.
هزارتوهایی که با روش جستجوی عمق-اول ایجاد می‌شوند ضریب شاخه کمتری دارند (شکست‌های کمتری در هر شاخه به وجود می‌آورند) و راهروهای زیادی را دربردارند. این امر باعث می‌شود که الگوریتم جستجوی عمق-اول برای تولید هزارتو در بازی‌های ویدئویی مناسب باشد. با حذف کردن تصادفی تعدادی از دیوارها در هزارتوی تولید شده با این روش، می‌توان راهروهای طولانی و باریک را شاخه‌دارتر کرد. این روش برای تولید هزارتوهایی با درجه دشواری کمتر مناسب است. هم‌چنین این حالت نیز برای تولید بازی‌های ویدئویی مطلوب است.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی، هیولایی فرا می‌خواند، قله‌ای به رنگ خون، غیرممکن، پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی، هزارتوی پن، فراتر از احیاگر و فائوستو ۵٫۰ اشاره نمود.