نفربه نفر
جملاتی از کاربرد کلمه نفربه نفر
اگرچه از اوایل پیدایش اینترنت به نوعی از بازاریابی نفربه نفر استفاده میشدهاست ولی شروع عملی آن با گسترش اینترنت و توسعه فناوریهای مرتبط با آن همراه بوده و از شروع علمی آن نیز با انتشار کتاب «آینده بازاریابی نفر به نفر» در سال ۱۹۹۳ توسط دان پپرز و مارتا راجرز مقارن است. به باور نویسندگان این کتاب میتوان از مشتریان بهطور کامل و ۱۰۰٪ منفعت کسب نمود و برای این منظور بایستی تمرکز از «سهم بازار» را به «سهم مشتری» یا میزان درآمد قابل کسب از هر یک از مشتریان تغییر داد.