نرخ تصادف

معنی کلمه نرخ تصادف در فرهنگستان زبان و ادب

{crash rate} [حمل ونقل درون شهری-جاده ای] تعداد تصادف در هر یک میلیون وسیلۀ نقلیه ای که وارد تقاطع می شود یا در هر صدمیلیون وسیلۀ نقلیه کیلومتر در قسمت هایی از راه

معنی کلمه نرخ تصادف در ویکی واژه

تعداد تصادف در هر یک‌میلیون وسیلۀ نقلیه‌ای که وارد تقاطع می‌شود یا در هر صدمیلیون وسیلۀ نقلیه ـ کیلومتر در قسمت‌هایی از راه.

جملاتی از کاربرد کلمه نرخ تصادف

آمار بیمه در ایالات متحده حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تعداد سالمندان کشته شده در مقایسه با سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۰ میلادی بوده‌است. چندین ایالت نیاز به آزمایش اضافی برای رانندگان مسن دارند. بر اساس هر راننده، تعداد تصادفات کشنده و کلی با افزایش سن کاهش می‌یابد، به استثنای برخی از رانندگان بالای ۷۵ سال روند کلی ممکن است به دلیل تجربه بیشتر و اجتناب از رانندگی در شرایط نامطلوب باشد. با این حال، بر اساس هر مایل سفر، رانندگان کمتر از ۲۵ تا ۳۰ سال و مسن تر از ۶۵ تا ۷۰ سال، نرخ تصادف بالاتری دارند. بقای تصادفات با افزایش سن قربانی به‌طور یکنواخت کاهش می‌یابد.
در انگلستان، گواهینامه رانندگی کامل را می‌توان در سن ۱۷ سالگی داشت، و اکثر مناطق در ایالات متحده گواهینامه رانندگی کامل را در سن ۱۶ سالگی صادر می‌کنند و همه آنها در محدوده ۱۴ تا ۱۸ سالگی هستند. رانندگان نوجوان علاوه بر اینکه نسبتاً بی تجربه هستند، در مقایسه با رانندگان بزرگسال از نظر شناختی نیز نابالغ هستند. این ترکیب منجر به نرخ تصادف نسبتاً بالایی در بین این جمعیت می‌شود.