ناهمگون

معنی کلمه ناهمگون در فرهنگستان زبان و ادب

[باستان شناسی، زبان شناسی] ← ناهمگون شده

جملاتی از کاربرد کلمه ناهمگون

نتایج آنالیز داده‌های ماهواره ای با استفاده از روش تداخل سنجی راداری مرتبط با ۱۳ سال پایش (سال۸۳ تا۹۶ شمسی)، نشان از وقوع پدیده تحکیم خاک روی میان گذر دریاچه ارومیه می‌باشد . مقدار این نشست در خاکریز شرقی و غربی عادی بوده‌است اما اگر روند نشست در شرق و غرب خاکریز ناهمگون شود، احتمال آسیب پل نیز وجود خواهد داشت.
تصویر ارائه شده از کرم‌چاله، از نظر علمی صحیح است. به جای نشان دادن تصویری دوبعدی از کره که سه‌بعدی است استفاده شده و بر روی آن تصویری ناهمگون از کهکشان مقصد دیده می‌شود.
حوزه شبکه منابع موجود شامل مجموعه ای ناهمگون از اجزای زیرساخت مانند مراکز داده (منابع ظرفیت ذخیره سازی و محاسباتی)، دستگاه هایی که امکان اتصال به شبکه مانند روترها (منابع شبکه) و ایستگاه های پایه (منابع پهنای باند رادیویی) را فراهم می کنند.
زبان کردی شامل گویش‌های متعدداست و مکمل گروه «ایرانی-آریایی» هستند که به خانواده بزرگ زبان‌های هندو ایرانی تعلق دارد. به‌طور کلی زبان کردی به سه گروه گویشی تقسیم می‌شود: ۱- گروه غربی شامل گویش‌های موسوم به کُرمانجی/ کِرمانجی ۲-گروه شرقی ۳- گروه مرکزی و هم چنین گروه جنوبی که از تعداد زیادی گویش‌های ناهمگون تشکیل شده‌است که از این بین می‌توان به گویش لکی، گویش سنجابی، کلهری اشاره کرد. - مرداویز)