محتوا

معنی کلمه محتوا در فرهنگ عمید

۱. آنچه درون چیزی قرار دارد.
۲. [مجاز] آنچه در یک سخن قصد شده، مضمونِ سخن.

جملاتی از کاربرد کلمه محتوا

اتنوپوتیک هایمز حول مفهومی از روایت‌ها می‌چرخد که اساساً بر حسب الگوهای رسمی و زیبایی‌شناختی - «شاعرانه» - سازماندهی می‌شوند، نه از نظر محتوا یا الگوهای موضوعی؛ بنابراین، روایت باید به‌عنوان شکلی از کنش، عملکرد در نظر گرفته شود، و معانی‌ای که تولید می‌کند، تأثیرات عملکرد است. روایات از این منظر، در سطرها و در گروه‌های خطی (آیه‌ها، مصراع‌ها) سازمان‌دهی می‌شوند و سازمان‌دهی خطوط در روایت‌ها نوعی الگوسازی ضمنی است که جلوه‌ای روایی ایجاد می‌کند… به عبارت دیگر، محتوا اثری از سازمان‌دهی رسمی یک روایت است: آنچه قرار است گفته شود از نحوه بیان آن پدیدار می‌شود. (بلومارت ۲۰۰۷، ۲۱۶)
در یک مصاحبه، لنگیل گفت که اگرچه دوست دارد در سطح حرفه ای بازی کند، اما از ایجاد محتوا در توییچ بیشتر لذت می‌برد. همچنین او گفت اگر پیشنهاد بازی دوباره در یک تیم حرفه ای را دریافت کند، قبل از تصمیم‌گیری باید مدتی راجع به آن فکر کند.
اخیراً رسانه‌های اجتماعی همچنین به منظور ایجاد ویژگی‌های رفتاری و ایجاد نمایه مشتری، به بازاریابی داده محور وابسته شده‌اند. علاوه بر این، سیستم‌های بازاریابی مبتنی بر داده می‌توانند به تنظیم دقیق بازاریابی محتوا کمک کرده و مشتریان را در سطح شخصی جذب کنند.
پایگاه‌های داده به نگه داشتن اطلاعات اداری و اطلاعات تخصصی‌تر داده‌ها مانند داده‌های مهندسی یا مدل‌های اقتصادی. نمونه‌هایی از برنامه‌های کاربردی پایگاه داده شامل کامپیوتری کتابخانه، سیستم، پرواز، رزرو، سیستم‌های کامپیوتری قطعات سیستم‌های موجودیو بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا که ذخیره وب سایت به عنوان مجموعه‌ای از صفحات وب در یک پایگاه داده استفاده می‌شود.
در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت فیلتر کردن محتوا را برای جلوگیری از فحش و سمیت در بازی‌های آنلاین منتشر کرد. این سرویس فعال کردن بازیکنان به گزارش پیام، اکس‌باکس لایو، عکس‌ها، و هر یک از مطالب سمی دیگر در پلت فرم آن.
وی دربارهٔ رونمایی از دوهزار کتاب سمت افزود: هرچند کار مهمی در تولید دوهزار عنوان کتاب صورت گرفته اما کیفیت محتوا مقوله مهم‌تری است. دیدگاه متخصصان در مباحث ادبی و ویرایشی متن و بررسی تطبیق آن با ارزش‌های اسلامی بسیار با اهمیت است. فعالیت سازمان در عرصه بین‌المللی نیز بهترین شیوه برای انتقال فرهنگ و ایدئولوژی است.
تارنمای انسان‌شناسی و فرهنگ همه‌ساله در ماه مرداد به دلیل نیاز به انجام تغییرات فنی و برنامه‌ریزی‌هایی در شکل و محتوا تعطیل است.
نینتندو اولین بار در مارس ۲۰۱۸ برادران سوپر اسمش. نهایی را در کنفرانس نینتندو دایرکت معرفی کرد و در ژوئن بعد در ای۳ ۲۰۱۸ بازی را به‌طور کامل معرفی کرد. قبل از انتشار، دو کارگردان دیگر بر روی بازی کار کردند. این بازی با استقبال جهانی روبرو شد و برخی منتقدان آن را بهترین بازی در مجموعه معرفی کردند. آنها از میزان محتوا و تنظیم بسیار خوب عناصر گیم پلی استقبال کردند ولی حالت آنلاین مورد انتقاد قرار گرفت. نهایی پرفروش‌ترین بازی مبارزه ای تمام دوران است و تا ژوئن ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۵ میلیون نسخه فروخته‌است. این بازی از زمان انتشار تا اکتبر ۲۰۲۱ با محتوای قابل بارگیری با افزودن شخصیت‌های جدید، موسیقی و سایر پشتیبانی می‌شد.
این سامانه که به خاطر نصب و نگهداری آسانش شهرت دارد، نوعی سیستم مدیریت محتوا تلقی می‌شود.
برون سپاری دانش به معنا استفاده از دانش متخصصین خارج از سازمان برای پیشبرد برنامه‌های داخل سازمان می‌باشد. به عنوان مثال در برون سپاری دانش برای تهیه محتوای برنامه‌های آموزشی، متخصصین حوزه مورد نظر فراخوانده می‌شود و در بین آنها مصاحبه‌ای برگزار می‌شود و پس از کسب معیارهای موردنظر دامنه منابع محتوای دوره و محتوای دوره تدوین می‌شود. در تمام مراحل، مدیر پروژه بر کار مجریان تهیه محتوا نظارت دارد و در صورت تایید نهایی به اداره کنترل کیفیت سازمان ارائه می‌شود. پس از تایید اداره کنترل کیفیت، برنامه آموزشی مورد نظر به گروه طراحی آموزشی داده می‌شود تا محتوای دوره آموزشی به صورت دوره افزار آنلاین درآید.